• Sissan06

smålandsvillan

Snälla, är det någon som har byggt eller som bor i Småladsvillan "Villa Nybro"??? Vore väldigt tacksam för bilder eller svar!

Tack på förhand!

• Svar på tråden smålandsvillan
  • Julienne

Jag puffar då vi också är nyfikna.

På hemsidan verkar allt så billigt? Kan det verkligen stämma?

• Ljung

Vi var på väg att bygga med smålandsvillan i sommras. Dock ej villa Nybro utan ett av de andra husen. Och nej, allt blir inte så billigt, med tomt alla kostnader för anslutning, bygglov, huset extra tillval, garage så skulle vi hamna på mellan 2,2-2,5milj ungefär. Visserligen var tomten ganska dyr, jag tror den kostade ca 350000 kr. Och då var inte övervåningen inräknad..

• BalooRock

Vi har precis köpt tomt och skrivit på med Smålansvillan. Dock inte Nybro utan vi har
    valt Västervik. Allt har hitintills flytit på superbra! Säljaren är guld och har svar på det mesta, kör med öppna kort, ger råd och tipsar och försöker inte sälja på än massa saker. När man har skrivit på är det det priset som gäller, inget kan tillkomma från deras sida förutom om ni ändrar något. Dom gör jättebra "totalkalkyler" där de räknar in tomt, hus, tillval, grund, el- vvs påkopplingar, bygglov, pantbrev, lagfart m.m så att man kan se den totala kostnaden. Vårat kommer gå på ca 2,6. Tomten kostande dock ap-mycket 850.000 men där ingår även vägar och dragning av el, vatten, avlopp och tele plus schakt av tomten.

• fochf

Vi byggde en Smålandsvilla för 2 år sedan, dock Västervik. Vi tycker jätte mycket om vårat hus, men har haft mycket problem med säljarna. Hela vårat område består av villor från smålandsvillan och alla har haft problem med säljarna. Dock är det ju olika säljare beroende på var man bor. Men det har även varit endel problem med beställningarna av huset för vissa av våra grannar.
    Men vi valde huset dels för att vi gillade utseendet men även för att det är ett billigare alternativ.

• Julienne

Jag gillar ändå att hemsidan öppet specar alla kostnader. Men när jag gjorde en kalkyl själv (vi tyckte om Villa Kalmar) så blev det ändå 1,6M för en 3:a på 90kvm och oinredd övervåning och för övrigt ganska låg standard...

Men hemsidan får högsta betyg. Tänk om alla husföretag var så öppna med priser sådär! Flera husföretag jag varit inne på visar knappt nåt mer än en planlösning.

Svar på tråden smålandsvillan