• salta fisken

Mammor i närheten av Redbergsplatsen Göteborg

Finns det några föräldraledig mammor runt Redbergsplatsen här? Själv bor jag i Lunden.

• Svar på tråden Mammor i närheten av Redbergsplatsen Göteborg
  • elinelversson

flyttar snart till bagaregården! så då finns det det :)

• salta fisken

Kul! När ska du flytta dit? Hur gammalt är ditt barn? Jag har en liten tjej på 2 månader.

• elinelversson

Det blir till sommaren först.. Nu bor vi mitt i Göteborg.
    Min lilla är också 2 månader :)

• salta fisken

Då måste vi fått barn ungefär samtidigt. Min dotter kom 11 december, när kom din? Födde du på Östra eller Mölndal? Vi hamnade i Mölndal fast vi skulle till Östra men det var fullt. Mina inlägg blir lite sporadiska, har ju inte alltid tid att sitta vid datorn en längre stund.

• elinelversson

Nä, vem har det? :)

Maia kom den 30 november på Östra, så det är inte många dagars skillnad.
    Har allt gått bra hittills?

• salta fisken

Ja det har gått hyfsat bra. Molly har varit väldigt skrikig och helt otröstlig vissa kvällar. Troligtvis har hon haft ont i magen. Nu börjar det bli lite bättre och det känns skönt. Man vet ju inte riktigt vad man ska göra i början när de bara skriker.
    Allt gått bra för er?

• elinelversson

ja, oväntat bra. hon har varit lugn sen hon föddes. sover och äter.
    är mycket glad över att ha sluppit skrikandet. men ändå känns det lite tråkigt ibland när hon bara sover.

• skatti

Skriver lite i din Gästbok, salta fisken!!

Om de kan skicka folk till månen, varför kan de inte få mina skor att lukta gott?
  • Safireee

Jag bor också i Lunden och bodde dessutom i Bagaregården i 3 år innan dess. Min dotter är 5 månader idag, alltså född 10 oktober. Hon heter också Molly faktiskt! Har inte stött på nån vars barn heter Molly än, även fast jag vet att det måste finnas massor eftersom det ligger på plats 30 på namnlistan för 2007.

• mysens dagbok

Jag bor i olskroken! Min dotter är snart 2 månader, född 16 januari på östra sjukhuset.

Svar på tråden Mammor i närheten av Redbergsplatsen Göteborg