• Faleryne

Glasdörrarna till vitrinskåpet sönder?

I veckan flyttade jag ihop med min pojkvän, så vi har haft fullt upp med att sätta ihop möbler. Igår bjöd vi hem killens kompis för att han skulle hjälpa oss sätta ihop min bokhylla från jysk. Det är en sådan bokhylla, där du kan ställa tv:n på, där ena sidan är ett vitrinskåp och den andra sidan ett vanligt skåp. Jag hade lindat in dörrarna till vitrinskåpet, för att de inte skulle gå sönder och lade dom i soffan. Mot väggen står vår matta, som är rätt tung. Ni tror väl inte att killens kompis tar mattan och lägger den i soffan, så att ena vitrinskåpsdörren gick totalt i småbitar. Ni kan ana hur ledsen och förbannad jag var efter det, speciellt då jag varit så otroligt försiktig för att dom INTE ska gå sönder. Vet inte hur många gånger jag varnat om att det ligger glas i soffan och endå. Jag är så frustrerad.

Det tråkiga är att bokhyllan inte längre finns kvar hos jysk. Så nu undrar jag om ni har något tips? Kan man hitta nya glasdörrar att fästa och vart kan jag hitta det? Det är så otroligt tråkigt, eftersom hyllan är obrukbar om en dörr är sönder, eftersom hela hyllan sitter ihop. :/

Så, what to do?

• Svar på tråden Glasdörrarna till vitrinskåpet sönder?
  • Minafina 0610

Kan man inte lämna in dörren till en glasmästare som kan sätta in nytt glas?!?

• Minafina 0610
    aronnax skrev 2008-02-07 10:30:14 följande:
    En glasmästare kan hjälpa till.
    Du hann före
  • 061104

Men ta kontakt emd Jysk. Kan hända att dom kan ringa upp leverantören & dom har "reservdelar" kvar. Behöver ju inte betyda att bokhyllan utgått bara för att Jysk slutat sälja den.

Så gör vi på mitt jobb iaf, nästan alltid går det att få tag i!
    Lycka till!

• Faleryne

Hela dörrarna är utav glas, så allt jag kan lämna in är småbitar och ett gångjärn. Samtidigt lever vi på en väldigt begränsad budget, så egentligen har vi inte råd med något dyrt. :/ Det är egentligen en rätt billig bokhylla, så glasdörrarna är inte utav något finare glas eller så.

Men man kan iallafall åka och kolla och se vad det skulle kosta. Det skulle ju vara om man kunde få två nya dörrar, för ett rimligt pris. :/ Har ju den ena dörren kvar, så att man kan ta reda på storlek, osv.

• Faleryne
    Svar på #4

Åh, det ska jag ta och göra. De har ju liknande bokhyllan numera med samma typ av dörrar, men i annan storlek än den jag har.
  • 061104

Det brukar gå & Jysk brukar vara väldigt rädda om sina kunder så dom kommer hjälpa dig!

Åk dit & berätta vilken bokhylla du har. Givetvis är det en beställningsvara & det kan dröja innan glaset dyker upp. Men bättre sent än aldrig!

Faleryne skrev 2008-02-07 10:40:37 följande:
    Svar på #4Åh, det ska jag ta och göra. De har ju liknande bokhyllan numera med samma typ av dörrar, men i annan storlek än den jag har.
  • Sandra J

Har ett stort vitrinskåp, där ena glaset gick sönder, betalade typ 100-150 kr hos glasmästaren för ett nytt.

Billigt tyckte jag!!

* * * Emilia 17/3 2006* * *
  • Jonaz77GBG

Hej!!

Jag jobbar med glas och det är bara att gå till en glasmästare så hjälper dom dig med det. Det låter som glaset var härdat iom att det gick i småbitar och då behövs en mall som visar vart hålen skall sitta och så. Om nu gångjärnen satt fast genom glaset förstås. Skulle tippa på att det går på ett par hundra för ett nytt glas. Hoppas det ordnar sig.

Svar på tråden Glasdörrarna till vitrinskåpet sönder?