• Sandra88

När kan man börja ge kalaspuffar`?

När kan man börja ge kalaspuffar till sitt barn? Det innehåller ju honung och ja har hört att man inte ska ge honung till barn under 3 år, tror jag det var.

• Svar på tråden När kan man börja ge kalaspuffar`?
  • Sandra88

Okej. jag har ett barn på 1 och ett halvt som har fått kalaspuffar av sin farmor så ja tänkte om det var för tidigt.

• Sniglar och Krut

Kalaspuffar badar i socker, undvik att ge det till ditt barn resten av livet.
    Det är det bästa.

• Sandra88

Nej, ja tror nog inte hlr att det tar nån skada av det för ett tillfälle. men det var så att hon älskade det och jag tänkte om ja kunde fortsätta att ge henne. Men jag har ju hört att det är något farligt ämne i honungen som man inte får ge dem innan de är två, tror jag.

• Alle

Spädbarn under 1 års ålder får inte äta honung då deras tarmar inte är fullt utvecklade och honung kan innehålla sporer som kan orsaka sjukdom.

Att sedan kalaspuffar mest består av socker, är ju en annan sak som gör dem olämpliga att ge till så små barn men det var inte vad TS frågade.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • HelenaMaria

OT men kalaspuffar är väl inte det nyttigaste man kan ge barn. Kanske som en helgfrukost för att sätta lite guldkant?
    Fast iofs så åt man ju själv ganska mkt kalaspuffar men då åt vi inte lika mycket godis som dagens barn verkar göra.

• Mithera

Inte alls, tycker jag. Alldeles för sött. Hade det varit min svärmor hade jag bett henne att inte servera det någon mer gång (vilket jag har gjort oxå, åtskilliga gånger fast inte om just kalaspuffar ).

Svar på tråden När kan man börja ge kalaspuffar`?