Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

Vi som väntar andra barnet i maj?!

jenn79
    Min tjej blev 1 år i fredags så det blir tätt mellan dom
    Känns som att magen börja puta direkt den här gången, magmusklerna hade väl inte hunnit återhämta sig ännu, blev gravid när dottern var 6 månader. .-)
    Hur gammal är din då?

• fia sthlm

Hej tjejer, var längesen jag var härinne nu.
    Inga bebisar som kikat ut eller nått?
    Jag är sjukskriven för tidiga sammandragningar så jag hoppas på att i alla fall gå lika långt som med dotter som födde i vecka 36+6 är i vecka 31+5 nu.

Jag känner inte heller samma Yahoo den här graviditeten, får nästan dåligt samvete över det.
    Första gången registrerade man varenda spark satt och dagdrömde om bebisen osv läste varenda bebisbok man kom över.
    Men det brukar ju vara så med andra barnet har jag förstått efter att ha pratat med andra så man är väl inte ensam.

Annry
    Har du kikat i omröstningstråden om det gick fortare andra gången?
    Blev lite nojig när jag läst om flera som skrivit att det tagit 2-3 h från första värken att föda andra barnet, när dom hade långa förlossningar första gången, vilket jag oxå hade, 18 h.
    Man får hoppas man hinner få hem barnvakten, det oroar jag mig mest för.

Hur har ni andra planerat med barnvakt??
    Planerar ni att sova båda 2 på bb eller ska pappan hem och passa syskonet?
    Vi har bokat farmor så vi hoppas att vi får ett familjerum så han kan stanna kvar en natt i alla fall.

• fia sthlm
    lillgodingen skrev 2008-03-31 21:38:45 följande:
    Någon som haft foglossningar? Tror att jag kan ha något sådant, men det är svårt att veta när man aldrig haft det förut..
    Jag hade det första g, och har det nu med.
    Men den är klart hanterbar.
    Jag har mest ont i framfogen, mellan benen typ  svårt att röra sig i sängen och på nätterna utan att det värker.
    Vart har du ont?
  • fia sthlm
    ElLindus skrev 2008-04-01 11:11:27 följande:
    Jag har haft foglossning både denna o första graviditeten, inte lika jobbigt första gången då jobbade jag tills 7e månaden, denna gången blev jag sjukskriven i v28 får akupunktur funkar jätterbra! Tycker fogbältet är helt värdelöst+ att jag alltid glömmer ta av den innan jag sätter mig!Igår köpte jag barnvagn! Är det för tidigt? v33+5?Jag får sån ångest så fort jag handlar till babyn...likadant med 1a nog skrock eller nåt.
    hehe, vi köpte syskonvagn i vecka 10
    Det var 20% på babyland då så vi köpte en ny urban jungel, ville passa på.
    Tänkte som så att om nått skulle gå fel så är det bara att sälja vagnen.
    Däremot har jag knappt köpt något till nya bebisen men så ska vi ju få en tjej till och har redan tusen saker till matilda som nya får ärva
    Jo en ny filt har jag köpt med till bb, och sen ska jag köpa någon ny dress som bebisen ska få i början, sen lär man väl köpa på sig efter hand och få en del.
    Bruden1 skrev 2008-03-31 23:12:57 följande:
    Ni som skrivit förlossningsbrev/plan!Hur ser den ut?Håller på att knåpa på min nu...
    Jag har inte tänkt skriva något sånt den här gången tror jag. Känns som att man har rätt stor koll när man gjort det en gång redan men i och för sig kan det kanske vara bra att skriva om den första och vad man önskar ifall det går så snabbt nästa gång så man inte hinner prata
  • fia sthlm

Har läst att man riskerar att ge barnet allergier om man använder medel med parfym i så jag avstår helt avstår helt från sköljmedel som tydligen ska vara värst?
    Sen är det säkert känsligare beroende på barnet och om det finns allergiker i familjen.
    Min man är allergisk och våran dotter verkar ha ärvt hans känsliga hud tyvärr

• fia sthlm

Min bebis har oxå lagt sig nedåt med huvudet, var hos bm i fredags som bekräftade det.
    Känner verkligen att den ligger där, inte speciellt behagligt.
    Har oxå fått svag mensvärk från och till sen dess kanske hör ihop med det, för jag har många veckor kvar till förlossning, förhoppningsvis !?
    I och för sig kom min dotter i vecka 36+6 så jag räknar väl med att nästa kommer tidigt med, och då är det dax om 4 v om den här ska komma samtidigt.
    Rent statistiskt är det ju så att man brukar föda tidigt igen, och min mamma har också fått alla oss barn någon vecka tidigare så det är kanske släktdrag?
    Men bara för att jag räknar med att den ska komma tidigare då går jag väl över tiden 14 dar den här gången
    Får se om jag klår er med bf som ligger före mig några veckor 

majflickan skrev 2008-04-06 14:22:09 följande:
    Måste fråga... Har inget minne av detta med Anton..Var iväg förut o handlade helt plöstligt fick jag stanna upp för jag fick sånt enormt tryck neråt. Blev även lite lätt illamående. Känns bättre nu men trycket e där lite hela tiden. Även lite lätt mensverk. E det bebisen som lagt sig mycket mer neråt eller varför känns det så?
  • fia sthlm
    Metropolis Diana skrev 2008-04-07 08:50:02 följande:
    Min foglossning har nästan helt försvunnit nu så bebisen måste ha trängt ner och stabiliserat mitt bäcken nu. Känns som att det är nåt på gång. har en massa vattniga flytningar nu, varje gång det kommer nåt så stannar jag upp o tror det är fostervatten... Man e jättenojjig nu!
    Min foglossning har oxå blivit lite bättre.
    Betyder vattniga flytningar att bebisen är på g, eller menar du mest att du är nojig för du tror det är vattnet?
    Jag har oxå det nu nämligen och vill inte att bebisen ska komma ännu på några veckor
  • fia sthlm

Har vi förresten någon bf lista i den här tråden, hittade ingen när jag kika tbx?
    Ska vi göra en och lägga upp i trådstarten sen?

Jag börjar i alla fall om så kan ni ju skriva efter om ni vill

Fia_sthlm BF - 28 maj (1-a barnet född feb -07)

• fia sthlm

Majflicka
    Va bra att vi hade en redan.
    Kan du inte klistra in den i trådstarten så vet vi vart den finns och kan hålla koll på varandras bf

• fia sthlm
    Metropolis Diana skrev 2008-04-07 21:58:54 följande:
    fia sthlm: Ja flytningarna i sig vet jag inte vad de har för betydelse, slemproppen är väl inte helt vit?Men jag känner liksom att kroppen förbereder sig. Men just eftersom jag känner att det börjar dra ihop sig så när det kommer en rejäl flytning så känns det som att vattnet börjat sippra. Så man skuttar in på toa och kollar läget.
    Hihi, jag har faktiskt fått lite skrämselhicka vid 2 tillfällen jag med senaste vecka.
    Just när det nästan kändes som vattnet typ 
    Har hört att flytningarna ändrar sig lite innan just för att livmodertappen börjar mjukna upp, men minns inte hur dom skulle vara, eller hur det var sist innan man födde?
    Tänkte nog aldrig ens på det då.
    Var helt oförberedd på att föda då eftersom hon kom 3 v tidigare.
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!