• jenn79

Vi som väntar andra barnet i maj?!

vad bra majflickan!!

Fia: Jag har oxå funderat på hur det gått för henne!! men har ingenaning

tiin: Hur gammal är han?? Emma som är 2 år är lika dan nämligen Däremot så ligger vi alltid bredvid henne tills hon somnar, även fast det tar tid. Inet frö att det är kul, utan jag (vi) vill att hon somnar tryggt. Och bäst sover hon med mig i vår säng (maken flyttar till henens 120 säng då). Och för oss är det bättre att hon sover bra än vart hon sover. Jag vill själv sova och tycker att det får vara så här

majflickan: Vad har du för jobb?? Om de tycker att du kan jobba på dan men iet natten??

fia: Hur gammal är din tös?? Du som oxå är hemma ! Jag får oxå samma kommentarer som dig ang magen

meh: Hur mår sonen?? Låter som en bra planering av Fl-heten

Jag mår jättekonstigt idag fryser, mår illa, trött och matt. Hade magsjuka i helgen Undrar vad jag ska få nu....

• jenn79

ser att ni pratar sömn

Ska skriva om det sen, men nu ska vi äta chips och kolla Lets dance!!

• jenn79

tiin: När Emma var 18 mån hade hon en lång period av knölig sömn, har för mig att det är fullt normalt då de går igenom en stor utvecklingsfas

lillgodingen: Tror du och tiin har "samma problem" Era barn verkar vara i samma ålder och som sagt Emma var lika dan och de går igenom en utv.fas som ställer till sömnen ordentligt. Men det rättar till sej senare

Emma sover i regel inne hos oss och det är så mysigt Antagligen kommer vi att sova alla 4 i samma säng senare när bebisen kommer!

Majflickan: aha, fast det är  ju skillnad på att jobba natt och dag. Det går inte att komma ifrån!

fia: Ja då har du lite tätare än vad jag har Emma blev 2 i dec. Vi hade kunnat tänka oss ha lite tätare, men då jag med Emma (och sen nu) låg och kräktes till vecka 25 och nu till vecka 27 så fanns det inte på min karta att bli gravid medans Emma var liten. Hon var "tvungen" att bli så stor så vi skulle kunna sätta in henne på fsk om jag skulle börja kräkas igen. Nu läste vi det hela på annat sätt ändå. Så hon är hemma med mig ännu.

• jenn79

Välkommen alla nya!!!

lillgodingen skrev 2008-02-12 20:37:49 följande:
    ja man får väl ta det för vad det är. nu medans jag är med barn så går jag och lägger mig vid 9 på kvällen och kliver upp halv 6 med sonen, sen OM han nu får för sig att sova på dagen en stund så sover jag då med. det gäller att passa på :) mamma sa det till mig, att man lever som lite konstigt när man har små barn och det är väl så..men dåliga sömnvanor eller ej, så är jag glad att han finns iallafall. man få se det positivt.
    haha! ja ens liv är inet riktigt densamma som innan

själv tillbringade jag tidig kväll på förlossningen. Har haft ont i huvudet sen i sön och allmänt sjuk sen i tors. Men jag mår bra enligt alla tester (väntar dock på blodprovsvaren) och grodan mår finnemang.

Fick citadon med mig hem som jag skulle ta. Antagligen en förkylning som satt sig som bara huvudvärk. Jobbigt är det iaf
  • jenn79

Är det bara jag (vi) som ligger bredvid och myser tills de somnat

• jenn79
    Trodde jag var ensam där om att ligga bredvid tills hon somnat.
    cameron skrev 2008-02-15 21:04:18 följande:
    jenn79: Vi har redan från början låtit Olivia somna själv (alltså aldrig suttit bredvid eller så). Förhoppningsvis kan vi fortsätta på samma sätt även efter sängbytet till större säng. Däremot äter hon alltid sin morgonvälling inne i vår säng och somnar ofta om mellan oss så då får vi vårat mys 
    Ja vi gör ju alla våra val För mig är det helt otänkbart att låta henne somna själv och ännu mindre otänkbart när hon var ny!! Oftast sover hon inne hos oss och ja det funkar det med
    Jag tror att det viktigaste är att man gör det som känns bäst för en själv, inte var "alla andra gör". För då funkard et inet riktigt!
  • jenn79
    cameron skrev 2008-02-15 22:28:45 följande:
    jenn79: Jag håller med dig helt och hållet, det finns inget generellt rätt eller fel utan var och en måste göra det dom tycker känns bäst 
    japp. Tänk vad trist livet vore om vi alla var exakt likadana. Jisses vad trista tråder det skulle vara här på fl då *asg*
  • jenn79
    lillgodingen skrev 2008-02-19 13:19:32 följande:
    Vad hade ni andra för sfmått och hjärtslag i vecka 27?ville bara jämföra lite
    Jag gick hos Bm vecka 25 och sen i vecka 29 och på besöket i vecka 25 kollade hon vare sig SF mått eller lyssnade på hjärtat.

Nu i vecka 29 så var sf måttet 28 och hjärtslagen var på 156.
    Men däremot hade grodan vänt sig och ligger rörlig med huvudet nedåt
  • jenn79
    Bruden: Då min dotter kommer vara ungefär lika gammal som din (född dec 05) så har jag samma funderingar.

Men vi har beslutat att vänta till bebisen föds, har Emma ett behov av att åka vagn, ja då köper vi en.
    Därermot har vi tänkt köpa en beg tvillingsulky (careena har en bra) fast det är ju inte så stor hjul om man bor på landet... Men det är bara frammåt som gäller (tyvärr) Gillar inte heller att ha barnet frammåt, men vi ska ha den i närområdet där vi bor (handling, till och från ÖF) och då möter man inet så många iaf. Då känns det ok att ha bebisen frammåt. Och när de är pytte och bara ligger ner spelar det ju eg ingen roll om de är frammåt/bakåt.
    Men vi vil ha en vagn på kvällen osv när man är borta, precis som du/ni resonerar
  • jenn79
    Bruden1 skrev 2008-02-22 22:21:57 följande:
    Tack för tipset om denna! Jaha, careenas tvillingsulky, vad kostar den då? och kan man ha den från att bebis är nyfödd? med en lift i då eller?
    http://www.carenababy.com/CARENA/Sweden/STROLLERS/  finns den vi kikar på. Kostar ca 2000:- Och babyland har den iaf.

Jag hoppas (måste kolla upp det bara) att en liten mjuklift går i (typ babyproffsenes egna märke) Det är 2 separata sitsar med ställbara lryggstöd som går att ha i fullt liggläge. Det står från 6 mån, men går det ner en liten mjuklift ska vi ha den från bebistiden
  • jenn79
    meh: Skönt med sjukskrivningen!! Låter inge vidare med nerv i kläm

Har inga bra råd att ge ang lågt HB då jag själv ligger högt ännu, hade 133 nu och 143 på inskrivningen
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!