Vi som väntar andra barnet i maj?!
Vi ska också ha vårt andra barn i Maj, BF 11/5. Axel fyllde 3 år i Torsdags.
Vi ska också ha vårt andra barn i Maj, BF 11/5. Axel fyllde 3 år i Torsdags.
Vad roligt att vi är så många som ska ha andra branet i maj, vi kanske skulle ha en presentationstråd så man slipper bläddra tillbaka så långt, där kan vi ju även skriva våra BF.
Har inga planer alls för Alla hjärtans dag, vi får väl se vad det blir.
MyDream: UL är så mysigt, vi valde dock att inte göra 3D, men gjorde KönsUL för ett par veckor sedan så vi vet vad som finns där inne ![]()
Vi bytte när Axel var 1 1/2 år för han hatade sin spjälsäng och fick nästan panik när han vaknade i den, han kunde aldrig somna i sin säng utan somnade hos oss och vi lyfte över honom. Med växasängen har det fungerat mycket bättre ända från början. Han älskar sin säng och somnar gott i den på kvällarna och sover där hela natten. Han är nu 3 år.
Gällande namn så har vi pratat om Annie eller Lisa, men inte bestämt oss för något ännu. Vi kommer inte att ha någon syskonvagn eftersom Axel är 3 år 3månader när lillasyster kommer och han åker nästan aldrig sulky nu heller så det känns onödigt, möjligtvis en ståbräda om vi upptäcker att vi har behov av det.
Ang kramp i vader och ben så är TENS underbart mot det. Jag sätter TENS på vaderna på kvällarna och kör ett program som heter Restless legs eller nåt sånt, det hjälper så att jag slipper krampen hela natten iallafall.
meh: Stämmer att man börjar jobba enl sjukintyget direkt, sedan ska arbetsgivaren betala sjuklön i 14 dagar dvs du får vanlig lön från din arbetsgivare trots att du är sjuk efter det anmäler arbetsgivaren att du är sjuk till fk och de skickar hem en blankett som ska fyllas i och skickas in med orginalsjukintyget. Arbetsgivaren brukar vilja ha en kopia på sjukintyget när du varit sjuk 1 vecka.
BF-lista
hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född _04
aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
annry BF 27 maj, dotter född mars -06
Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05
Jag var supernöjd med min TENS och kommer att ha det denna gången också. Jag hade använt TENS:en för foglossningsbesvär under graviditeten och hade den hemma innan vi åkte till förslossningen och sedan ända fram till de satte skalpelektroden då jag var tvungen att ta bort den för de störde varandra, då började jag med lustgas som jag hade resten av förlossningen.
Jag var beredd på att ta all smärtlindring som behövdes men jag tyckte att det räckte med den jag fick. Jag har samm inställning denna gången, kommer att börja med TENS:en hemma och sedan öka smärtlindring successivt så mycket som jag tycker jag behöver.
Vi väntar också en liten tjeja som antagligen kommer att få heta Lisa eller Annie
Min lilla skrutta i magen fixerade sig också tidigt, i vecka 35. Det var likadant med Axel men han föddes i vecka 39+3 så jag förväntar mig inte att det händer något innan dess denna gången heller trots att hon ligger långt ner och är fixerad.
Jag har ju tänkt att jobba en vecka till innan jag går hem ![]()
Ser att ni pratar namn, vi är inne på Lisa för tillfället, men det kan lika gärna bli Annie eller Alva eller en liten Ebba. Vi får väl se när hon kommer vad hon passar att heta.
hannamamma: Ja, det kan vara lurigt det där med vad det är som gömmer sig i magen, med Axel var vi stensäkra på att det var en kille, allt pekade på det som att jag inte mådde illa alls, magform, hormonrand under naveln, hjärtljud etc och det var ju en kille också.
Denna gången säger könsUL att det är en tjeja och jag mådde illa i 15 veckor, har hormonrand över naveln, men magform och hjärtljud är det samma som med Axel.
Hemma från BB med en liten Annie, kom i Onsdags 18 dagar innan BF. Det var verkligen en överraskning ca 6-7 timmar från första värken tills hon var ute.
nej, inga förvarningar.