Inlägg från: hannamamma |Visa alla inlägg
  • hannamamma

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Hänger på i tråden ska ha mitt andra 1 maj...har en dotter på 2,5...

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • hannamamma

Vi bytte också vid 2 år till en växasäng...hon gillade den på en gång! Visserligen stod den i vardagsrummet några dagar innan vi köpt madrass i rätt storlek (sängen köpte vi på blocket) och hon klättrade för fullt i den då, och sa "min säng" etc. så sen var det inga problem alls att flytta in den i hennes rum!
    Frågan är ju hur det blir när bebisen ska ha hennes spjälsäng ...men det går nog bra
    Ev ska vi använda "släktvaggan" första månaderna, och den har hon aldrig sett...

Men annars ställer vi spjälsängen vid sidan om vår säng direkt, i högsta läget med sidan nere...gjorde inte så förra gången eftersom vi köpte den när hon var 3 månader och börjat rulla. Någon som har erfarenhet av att ha sängen så? Många nätter sov hon ju mellan oss också, när man var för trött Flört

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • hannamamma

hi hi...jo fröken tycker ju det är lite kul vissa kvällar att tassa upp efter vi sagt godnatt...då sitter hon och smyger innanför sin dörr, eller läser böcker i sängen med lampan tänd...men då är det bara att säga till en gång till...men det är lite roligt också, att hon blir mer självständig av att kunna bestämma själv

• hannamamma
    majflickan skrev 2008-02-14 21:36:14 följande:
    Jo det e ju lite kul. Anton vet ju så väl att han ändå inte ska gå upp efter han lagt sig. Så han kommer ofta då smygade. Står först o pillar lite på dörren sen öppnar han sakta sakta, smyger i hallen tills han ser någon av oss o skiner upp som en sol=) Söt men busig=)
    Skrattande 
  • hannamamma
    cameron skrev 2008-02-15 21:04:18 följande:
    jenn79: Vi har redan från början låtit Olivia somna själv (alltså aldrig suttit bredvid eller så). Förhoppningsvis kan vi fortsätta på samma sätt även efter sängbytet till större säng. Däremot äter hon alltid sin morgonvälling inne i vår säng och somnar ofta om mellan oss så då får vi vårat mys 
    Det är så vi gör med...hon skulle inte somna om vi satt inne i hennes rum...hon har somnat själv sedan hon var 6 månader...eget rum sedan 15 månader...men det är väl ett val man gör från början! Svårt att byta nu Men hon har alltid sovit bra så, så det finns ingen anledning att förändra, vi får vårat mys i soffan när vi läser saga eller på morgonen som ni
  • hannamamma
    Ankan 77:
    Annars är gravidyoga (hemma) jätteskönt, det körde jag förra grav, och har gjort nu med, nån gång i veckan framför en dvd...hjälpte mig mkt att slappna av förra gången, och bli starkare mentalt. Men denna gång har jag även läst mer om andningen, hur man kan få en smärtfri förlossning om man andas "rätt"...nu när man vet vad man har framför sig
  • hannamamma
    lillgodingen skrev 2008-02-19 13:19:32 följande:
    Vad hade ni andra för sfmått och hjärtslag i vecka 27?ville bara jämföra lite
    jag mätte inte heller hos BM just i v 27, men i v 29 var mitt SF 29...hjärtslagen på 128..."hon" sov nog
  • hannamamma
    Bruden 1:
    Jag skulle inte köpa syskonvagn om jag var du, vänta med att köpa tills efter bebisen fötts isåfall, så ser du hur mkt storasyskonet vill åka vagn eller ej...
    Vår dotter kommer var 2 år och 8 månader i maj och vi tänker bara köra ståbräda...men vi bor inte på landet...så du kanske behöver något att dra omkring båda i i sommar men då skulle jag tipsa om en syskonsylky (modell äldre, beg.) så kan du ha minstingen i lift där i...för de hjulen brukar ju vara rejäla!
  • hannamamma
    Bruden 1:

Jag menade en sådan "dubbelsulky" som många dagis har... typ en sån här http://www.blocket.se/vi/15270859.htm?ca=11_s
    vändbar med delade sitsar...de brukar gå att hitta både äldre och nyare beg.
    Emmaljunga twin cerox finns det nån som heter för att ge dig ännu ett exempel, fast den är rätt ny och kostar 3000 + oftast...men det finns säkert äldre också

Vi har vänner som köpte en sån här likn. http://www.blocket.se/vi/15224367.htm?ca=11_s när de fick sitt andra (men de fick tätt, 1,5 år mellan) men de körde den framåt med lift i först (tror inte den gick att vända) och de bor "på landet"...

Jag resonerar som så att på dagarna när dottern är på dagis kommer jag ta mina promenader med kotten, sen får man helt enkelt klara sig med stårbrädan, och gå lite långsammare (när det ska plockas pinnar etc )
    I sommar när vi är lediga får vi väl se hur vi gör...hon blir trots allt 3 i september och jag tycker inte man ska låta de åka vagn för mkt och för länge, de behöver ju motionen! Jag räknar ändå med att inte kunna gå några längre sträckor med båda barnen som man gjorde förra gången
    Jag får lämna de hemma till maken på kvällarna och traska på egen hand för att röra på fläsket
  • hannamamma
    meh: jag har lågt hb, ca 100 så jag mumsar järntabletter (kör med kulorna i niferexen nu för att vara snäll mot min mage) men har blutsaft också som jag tänker dricka lite senare på dagen för att få i mig allt järn jag kan hitta men mår inte dåligt av det låga värdet om jag äter tabletterna som jag ska (inte till frukostfilen :-O)
    Normalt ligger jag på 135 då jag lämnar blod och så...men det var samma visa förra gången och jag överlevde
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!