Vi som väntar andra barnet i maj?!
Hänger på i tråden ska ha mitt andra 1 maj...har en dotter på 2,5...
Hänger på i tråden ska ha mitt andra 1 maj...har en dotter på 2,5...
Vi bytte också vid 2 år till en växasäng...hon gillade den på en gång! Visserligen stod den i vardagsrummet några dagar innan vi köpt madrass i rätt storlek (sängen köpte vi på blocket) och hon klättrade för fullt i den då, och sa "min säng" etc. så sen var det inga problem alls att flytta in den i hennes rum!
Frågan är ju hur det blir när bebisen ska ha hennes spjälsäng ...men det går nog bra
Ev ska vi använda "släktvaggan" första månaderna, och den har hon aldrig sett...
Men annars ställer vi spjälsängen vid sidan om vår säng direkt, i högsta läget med sidan nere...gjorde inte så förra gången eftersom vi köpte den när hon var 3 månader och börjat rulla. Någon som har erfarenhet av att ha sängen så? Många nätter sov hon ju mellan oss också, när man var för trött
hi hi...jo fröken tycker ju det är lite kul vissa kvällar att tassa upp efter vi sagt godnatt...då sitter hon och smyger innanför sin dörr, eller läser böcker i sängen med lampan tänd...men då är det bara att säga till en gång till...men det är lite roligt också, att hon blir mer självständig av att kunna bestämma själv