Inlägg från: Countryfreak |Visa alla inlägg
  • Countryfreak

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Hej och hå gu så jag letat efter tråden..
    Men nu hittade jag den..

Hur e det med er andra mår ni bra har ni fått extrem hugg och krämpor..?

Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
  • Countryfreak
    meh skrev 2008-02-27 19:31:55 följande:
    Kul du hittade oss igen I morgon ska jag äntligen få träffa sjukgymnasten och förhoppningsvis få ngt besked om vad det är som gör att jag får så ont i höger ljumske när jag sitter ner och sedan inte kan stödja på benet.
    Kan det inte vara foglossningar???
  • Countryfreak
    meh skrev 2008-02-27 21:04:55 följande:
    Nix, inte enligt läkaren som undersökte mig förra veckan. Mest troligt är det en nerv som kommer i kläm när jag sitter ner, vilket jag gör mycket då jag har kontorsjobb, och sedan när jag reser mig upp och ska gå, kan jag inte stödja på höger ben utan att det skär som knivar runt höftleden. Det går över om jag går i trappor mycket eller lägger mig ner och vilar några minuter.
    Oki.. Men det e juh skönt att det går över..
  • Countryfreak
    meh skrev 2008-02-28 18:48:01 följande:
    Hej hopp, det här har hänt mitt senaste dygn:Fick åka in med taxi till förlossningen natten till idag pga kraftiga sammandragningar, är i v 26+0. När jag kom in var livmodertappen mogen och jag fick bricanyl, kortison för barnet och satt på dropp vid halv 4 och den tog dom bort först nu på em vid 17-tiden. Varit här hela dagen och blir kvar över natten och kanske längre. Ska få en till kortisonspruta runt halv 4 i natt för att skynda på utvecklingen av bebisens lungor.Ett tag funderade dom på om dom skulle flyga mig till Umeå, så jag fått varit där under obesrvation, men efter att ha haft dom sista sammandragningarna vid 7-tiden i morse, så var livmodertappen tillbaka till normalt och då beslöt läkaren att jag skulle få stanna kvar här och ta ett tag i taget. Får jag tillbaka sammandragningarna i natt, nu när dom tagit bort droppet, blir det troligen Umeå nästa. När jag kommer härifrån är det heltidssjukskrivning som gäller med förbud att gå mer än till och från toaletten. Kommer alltså få tillbringa sista månaderna liggandes och lite sittandes i säng eller soffa , kommer klättra på väggarna efter en helg
    Men stackare där.. Inte kul hoppas på det bästa att bebben håller sig där inne tills den e klar och att du kan få bli lite mer rörlig om ett tag..
  • Countryfreak

Hejsan hoppsan..
    Jag vet att jag inte varit så aktiv i tråden men tänkte bara uppdatera er lite om vad som hänt här..

Var hos BM igår och berättade då för henne att det har varit hrmm lite aktivitet i magen/kroppen dvs att jag haft några (måååååånga) förvärkar i en 3 dagars period, 4 nu...
    Vissa inte så farliga vissa har känts och då väldigt konstant men inte med gämna mellanrum utan några tätt inpå och sen kan det ha dröjt kanske en 30 min och sen kommit igen..

Då tog hon och mätte SF-mått och denna gången låg det på 28, det låg på 27 för 3 veckor sen och med tanke på den lilla uppgången av mått så kollade hon även hur bebben låg..
    Huvet ner och helt fixerad... Jaha vad säger man då???

Så just nu försöker jag hålla mig sysselsatt tills kl. är över 5 då jag får gå och pinka i rör då jag måste lämna ett prov nu på morgonen och måste hållt mig i 4 timmar vilket är en rejäl utmaning (jag lovar här springer jag annars en gång i halvtimmen minst)...

Så vi hoppas på att det kan vara en urinvägsinfektion som visar sig på ett konstigt sätt men vi är lite små rädda för att det ev. kan vara havandeskapsförgiftning då provet jag lämnade igår var fullt med äggvita och protein + att jag även har ett lite lätt förhöjt blodtryck..

Men håll tummarna för oss nu så att jag "bara" har en urinvägsinnfektion..
    Vill verkligen inte ha det andra igen.. och denna gången redan i v.31+0
    förra gången kom det juh inte förän i v.36+2.

Aja det var ett litet ego inlägg från mig..
    Hoppas att allt går bra för er andra..

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!