Inlägg från: cillaallic |Visa alla inlägg
  • cillaallic

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Jag väntar också mitt andra i maj, den 13:e närmare bestämt. Har en liten kille som blir 2 i mars och det är med största sannolikhet en kille till i magen.

Känner igen det här med sömnproblemen som ni andra beskrivit. Jacob har iofs aldrig sovit jättemycket, men nu har vi dragit ner på hur mycket han får sova på dagen för att han ska somna i någotsånär hyfsad tid på kvällen. Kan ju säga att det är en väldig skillnad att få honom att sova till nio, jämfört med tio-halvelva som det var förut...

Annars känns det ganska tungt, är i v 28 nu. Alla säger att jag har så liten mage, men jag känner mig jättestor! Och så lite foglossning och allmänt ryggont plus tröttheten på det. Lovely...

• cillaallic

Vår son klättrade plötsligt ur sin spjälsäng för några månader sen, så det var bara att byta till stor säng. Men han verkar sova ganska bra i den. Han kommer in till oss ibland på nätterna, men då går vi tillbaka med honom och han somnar om i sin säng. (med vissa undantag - ibland är man bara FÖR trött för att gå upp själv...)

• cillaallic

en knodd vore inte fel: tycker att det låter som att ni kan behöva två spjälsängar ett tag. man ska ju inte tvinga dem att byta till stor säng. dessutom kan det tydligen bli en svartsjukegrej, att bebisen får ta över spjälsängen. kanske skönt att undvika...

jenn79: vi brukar också ligga och mysa tills han somnar.

• cillaallic

Vi kommer att köpa en syskonvagn. Även om Jacob tycker att det är allt roligare att gå själv så orkar han inte gå så långt, plus att i vissa situationer vill man ju ha bättre koll på honom. Känns tryggare att kunna sätta honom i vagnen då. Och vi lär nog gå ganska mycket.

Börjar oroa mig för förlossningen nu. Var en riktig pärs första gången och jag kunde inte gå eller stå längre stunder på nästan två månader. Inga långpromenader alltså... Hoppas sannerligen att det blir lättare den här gången.

• cillaallic

meh: hoppas att du härdar ut! och att bebisen stannar i alla fall ett par veckor till. har du support runt om kring dig, så att du verkligen får vila?

• cillaallic

Majflickan, jag förstår hur du har det. Har också en nattvandrande son, även om han faktiskt inte kom in förrän vid 6-snåret i morse.

Men det där med krampen - det gör så förbaskat ont! Har inte kommit på nåot bra sätt att undvika det. Någon som har bra tips??

Annars känner jag som Mydream, att det är totalt overkligt att vi snart ska ha två små därhemma...

• cillaallic

Kinin finns i vanlig tonic också, om man nu inte gillar grape-varianten.

Ska absolut testa det!

• cillaallic

Har redan flyttat in i mina amnnings-BH:ar.... Gillar bygel i vanliga fall, men tycker bara att de skaver nu.

• cillaallic

Majflickan: Jag fick också en depression efter förra förlossningen. Dels på grund av själva förlossningsupplevelsen, men också på grund av att amningen inte funkade. Just nu känner jag mig mest less och skulle önska att det inte var så lång tid kvar (går in i v 32 på torsdag). Många krav på jobbet gör inte saken lättare och precis som du sitter jag mycket och får sån himla ischiasvärk ibland så jag inte kan gå eller stå.

Jag hoppas naturligtvis att den här gången kommer att bli lättare och att jag inte går över tiden så mycket som med Jacob, vilket verkligen tog knäcken på mig förra gången. Vi får försöka peppa varandra den här sista tiden!

• cillaallic

Vi hade det verkligen superbra på BB, så jag stannar gärna om jag får. Men däremot så är det säkert lite annorlunda när man föder andra gången, att man kanske får bo på patienthotellet i stället för uppe på själva BB och så. Men jag hoppas att personalen är lika stöttande som de var då, för det var helt kanon!

Var har ni fött, förresten? Vi var på BB Stockholm och ska dit igen, om inget oförutsett händer.

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!