Inlägg från: Runeberg |Visa alla inlägg
  • Runeberg

Vi som väntar andra barnet i maj?!

majflickan - jag minns att rörelserna i magen kom och gick lite, i slutet kändes de inte så mycket. Nu i v. 25 tycker jag att det är fullfart ganska ofta. Det är ju åtminstone tydliga rörelser varje dag.

Här är det ingen foglossning ännu, förra grav var det som värst vid den här tiden.

Ja, magen är det ingen ordning på, alla sorters problem.

tiin - vi har också tittat på en babytravel, den blir ju så liten när man fäller ihop den. Hellst skulle jag vilja ha en urban jungle, men det finns inte en chans att den skulle gå in i bilen.

• Runeberg

Jag som varit så frisk och mått så bra har blivit magsjuk. Man tycker verkligen synd om sig själv. Det verkar i varje fall vara en snabbt övergående sort för jag är redan mycket bättre, men när det satte igång i natt var det inte kul.

Jag har ju inte bf förrän i början av juni men det är ju inte långt kvar heller. Min ettåring börjar verkligen visa att hon är bestämd och har egen vilja. Det ska bli spännande det här!

Nu ska jag ta och duscha så man känner sig lite piggare.

• Runeberg

BF-lista

hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född _04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05

Hoppas ni haft en bra påsk!

• Runeberg

Hur lång tid tog era förlossningar förra gången? Jag är lite orolig att det ska gå fort denna gång.

Jag fick svag molande värk i ryggen på em 15dec, hade jobbat halvdag. Vilade och läste lite, hade endel sammandragningar, inte regelbundna och inte starka. Vattnet gick 19.30, ringde förlossningen och de ville att vi skulle komma in. 21.30 kom vi dit. Sammandragningarna var hanterbara, vi gick en bra bit från parkeringen. Jag trodde inte att det var dags då, jag var inställd på att åka hem igen. CTG, värkar med 6-7min mellanrum. Vilar och slumrar en stund. 02.00 vill jag att min man ska vakna, då vill jag inte vara ensam då gör värkarna ont och jag får lustgas. 02.30 är jag 3cm öppen. 04.30 den 16 dec är min dotter född.

Om jag får ordentliga värkar hemma kan det ju vara brottom om man vill hinna in till förlossningen. Som regel går det ju fortare med andra barnet.

• Runeberg

Ja, man kanske borde ha en försäkring, tänk om det händer något. Vet ni hur sent man kan teckna en sådan, om det blir skillnad i villkor?

• Runeberg

Blivande storasyster är försäkrad i trygg hansa, så ska det vara någon försäkring så är det i varje fall den.

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!