Inlägg från: Isa med Flisan |Visa alla inlägg
  • Isa med Flisan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Hej på er! Får man haka på här? Jag har bf den 19 maj och det känns naturligtvis otroligt spännande.

dus - Jag antar att du äter järntabletter och att dom inte hjälper!? Jag hade likadant när jag väntade min dotter född -04 och då var det tal om att jag skulle få injektioner med järn istället för att få upp värdet snabbt.

Någon mer som får värk i höfterna och bäckenet när ni ligger ner länge? Jag vaknar flera ggr per natt av det och det börjar bli sjukt tröttsamt.

• Isa med Flisan

Imorgon ska jag till smärtkliniken och hämta hem en TENS - apparat. Jag har ingen erfarenhet av den sortens smärtlindring men jag hoppas den kommer att fungera för det börjar bli olidligt redan nu tycker jag.

Lägger in mig på listan!

BF-lista

hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    Bubblan86 BF 5 maj, son född maj-03
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född _04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04

• Isa med Flisan

Jaså..haha, tänkte inte på att det skulle stå i en viss ordning

• Isa med Flisan

dus - Näe, jag hade tur så mitt blodvärde gick upp jättebra mot slutet med dubbeldos av Niferex. Vilken järnmedicin äter du, kanske är värt att testa att byta till en annan sort? Har man lågt blodvärde så kan man bli väldigt dålig om man förlorar mycket blod under förlossningen, mer vet jag inte tyvärr. Men din Bm håller ju koll på det där så du får hjälp om det skulle behövas.

majflickan - usch, så du hade också problem med "kisseriet" efter EDA!? Jag fick ha kateter ett dygn och det klarar jag mig gärna utan *ryser*. Det blir inte tal om ryggbedövning den här gången utan jag hoppas jag klarar mig med enbart lustgas o TENS om det blir en vaginal förlossning.

tiin - Förlossningsbrev struntar jag i den här gången, skrev ett inför förra förlossningen som dom struntade i att läsa. Jag gör nog som någon annan i tråden skrev och tar det muntligt när jag åker in.

Annry & Axels mamma - Jag testade TENS på smärtkliniken i morse och där kändes det jättebra men jag vete tusan om jag har tålamod och hålla på med den under värkarbetet.Jag får ge det en chans och lära mig den hemma nu innan det är dags på allvar.

• Isa med Flisan

För mig startade det med en värk klockan 22. Vattnet gick fem minuter senare och samtidigt med det fick jag kraftiga värkar. Från första värken tills hon var ute tog det 9 timmar.

Jag gruvar mig för hur det kommer bli när det är dags att åka in eftersom jag fick så ont på en gång med Felicia. Min sambo jobbar natt 7.5 mil härifrån och startar det på natten så måste jag fixa allt själv, barnvakten, väskan, taxi osv. Det är ju egentligen inget stort problem men nu när jag är höggravid och gråtmild så känns det helt omöjligt

Jag har också väldigt mycket förvärkar, ibland är dom riktigt obehagliga. Det är knepigt att man kan längta så efter att det ska dra i gång när man vet hur jobbigt det är den här gångenFlört

• Isa med Flisan
    Metropolis Diana skrev 2008-03-30 10:30:21 följande:
    Man längtar väl till barnet så pass mycket att man ser förbi smärtan som väntar runt hörnet...
    Ja, det beror nog på det ja
    majflickan skrev 2008-03-30 14:42:11 följande:
    Eftersom jag blev igång satt vid 11-12 tiden någonggång, Då var jag redan öppen 3 cm. Men räknar med att jag hade etablerade verkar från 14-15 tiden någongång.  Anton e född 00,01 så räknar med en 9-10 timmar. Med krystvärkar i 2½ timme=( O även om jag verkligen hoppas att denna gången går det igång själv så e jag nervös för bilresan till förlossningen o veta när man ska åka in. Ha rju ingen aning om hur det funkar känns det som.I morgon ska jag klippa mig. Har ganska långt nu så jag ska nog klippa en bra bit. Brukar även slinga mig varje gång men denna får räcka me o klippa orkar inte sitta 3 timmar på salong. Men gott o ha klipps sig för sen dröjer de säkert innan man hinner det igen=) Får se om sambon märker något. Brukar inte nämna för honom när jag ska klippa mig. Mycket roligare då o se om han märker något=)
    Gud så gott o få klippa sig! Jag måste hinna med en tur till frissan jag också
  • Isa med Flisan

Min bebis är också väldigt aktiv och bökar omkring hela tiden tycker jag. Jag funderade också på om det kunde vara nåt galet när det nästan är konstanta slag o buffar, men enligt min bm så är det alltid ett friskhets tecken när barnet är aktivt. I min journal står det "livlig bebis"

Visst är det mysigt när man känner den lilla men jag håller med dig, ibland är det allt lite väl obehagligt, får nästan en känsla av att hon ska klösa sig ut ur buken på migFlört

• Isa med Flisan

majflickan - För barnet är det ingen fara men däremot för dina slemhinnor.Jag har börjat med en kortison behandling nu eftersom jag har förstört mina slemhinnor med dubbla doser otrivin under en längre period.

• Isa med Flisan

Aprilbaby - Jag använder TENS nu och får inte använda den på magen överhuvudtaget så länge bebis är kvar.

• Isa med Flisan
    Bruden1 skrev 2008-04-02 19:22:01 följande:
    Ja, det sägs ju att bebiskläder skall tvättas 15 ggr innan man använder dem!! deras kläder o sängkläder, det är rekommendationen av de "som kan".
    15 ggr, då blir dom ju alldeles slitna innan dom används?! Här blir det också max en gång innan
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!