• meh

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Hej hopp, det här har hänt mitt senaste dygn:

Fick åka in med taxi till förlossningen natten till idag pga kraftiga sammandragningar, är i v 26+0. När jag kom in var livmodertappen mogen och jag fick bricanyl, kortison för barnet och satt på dropp vid halv 4 och den tog dom bort först nu på em vid 17-tiden. Varit här hela dagen och blir kvar över natten och kanske längre. Ska få en till kortisonspruta runt halv 4 i natt för att skynda på utvecklingen av bebisens lungor.
    Ett tag funderade dom på om dom skulle flyga mig till Umeå, så jag fått varit där under obesrvation, men efter att ha haft dom sista sammandragningarna vid 7-tiden i morse, så var livmodertappen tillbaka till normalt och då beslöt läkaren att jag skulle få stanna kvar här och ta ett tag i taget. Får jag tillbaka sammandragningarna i natt, nu när dom tagit bort droppet, blir det troligen Umeå nästa.
    När jag kommer härifrån är det heltidssjukskrivning som gäller med förbud att gå mer än till och från toaletten. Kommer alltså få tillbringa sista månaderna liggandes och lite sittandes i säng eller soffa , kommer klättra på väggarna efter en helg

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • meh

Hemma igen, såååå skönt
    Allt var lungt under natten, så läkaren sjukskrev mig "bara" i 2 veckor, då allt såg ut precis som det ska nu, sedan får mvc-läkaren besluta om det ska bli längre eller på deltid, om det inte händer ngt igen under dom första 2 veckorna.
    Har blivit ordinerad vila, men behöver inte hålla mig helt sängliggande, vilket känns skönt.
    Läkaren trodde att jag ev har haft en liten uvi, vilket man tydligen kan få under en graviditet utan att man känner av ngn symtom. I så fall är risken för att det blir ngt mer liten, vilket jag hoppas på.

Tack för alla tankar och kramar

• meh
    Runeberg skrev 2008-03-02 09:33:36 följande:
    Meh - skönt att det är bättre. Hoppas att det får fortsätta som normalt!
    Ja, det hoppas jag med. Känns som vanligt nu, men man går ändå och är lite småorolig och minsta lilla hugg i magen eller värk, så blir man fundersam på vad det är.
    Ska bli skönt att vara hemma från jobbet i alla fall i 2 veckor, så man kanske kan börja slappna av igen.
  • meh

Ankan - jag jobbar på kontor, så jag sitter mycket i normala fall, men eftersom jag har en nerv som kommer i kläm när jag sitter, så får jag stå och jobba hela dagarna, vilket blir lite påfrestande.

• meh
    MyDream skrev 2008-03-02 21:05:44 följande:
    Skönt för dig att vara hemma igen. Passa på att ta det lugnt och rå om dig själv under tiden du är sjukskriven. Vi håller våra tummar för att bebben vill stanna kvar i din mage några veckor till.
    Tack, det hoppas jag med

Här känns det också som om nerven har blivit bättre, får inte lika ont nu när jag sitter hemma, som när jag sitter på jobbet. Vet inte om det blev ngt när jag hade sammandragningarna.
    Ska verkligen försöka att ta det lungt under sjukskrivningen och inte göra mer än absolut nödvändigt
  • meh
    hannamamma skrev 2008-03-04 13:27:02 följande:
    Majflickan: Grattis till HP! Skönt!Nån som har en bra BB väska packlista? Hittar inte min från förra gången, och det står still i huvet tänkte ha med den denna gång oavsett när vi åker in
    En bra länk som jag hittade nu när det gäller bb-väskan
    http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/whattopack/
  • meh
    hannamamma skrev 2008-03-04 16:00:03 följande:
    meh: Tack!
    Det var så lite så, behövde läsa själv också
  • meh
    Aprilbaby skrev 2008-03-05 08:41:56 följande:
    Då var det färdigjobbat för min del, blev sjukskriven i ett par veckor fram till HP tar över! Så skönt, någon mer som är sjukt trött och matt i kroppen redan??Bra med bb-lista men det känns ju så otroligt långt bort tycker jag!Men tiden går fort
    Vad skönt att du blev sjukskriven
    Man får passa på att njuta av lugnet före stormen , tiden går väldigt fort och man vet aldrig när det kan bli, upptäckte ju jag förra veckan även om det lugnade ner sig, så jag har redan börjat kolla vad jag ska ha i bb-väskan för att inhandla det jag inte har hemma.
  • meh
    majflickan skrev 2008-03-05 09:32:18 följande:
    igår handlade jag mig en amningsBH. Rätt billig så man kan väl kanske inte säga för mycket. Men snyggt satt den inte även om den var bekväm. SÅ det blir väl en bra natt bh isf. Väntar nog med o köpa någon bättre tills jag vet om amningen funkar. Det gjorde ju inte det sist så vet ju inte denna gång. Det är nog det jobbigaste som ja kan tycka med amningsBH. Veta hur de ska sitta o strl o allt. Köpte även mössa igår till bebisen hittar inte den vi hade till anton. Men vet inte om jag kanske får byta till större. Köpte strl 50 men mättehemma o kom upp till 37 cm runt. Men blir det samma som anton så var ju han 39 i huvudet o då passar ju inte den.. Så jag får se hur jag gör... Vilka bekymmer man har
    Amnings-bh är det nästan bäst att vänta med att köpa tills barnet har kommit och amningen kommit igång. Brösten sväller otroligt när mjölken rinner till och då är det inte säkert att den man köpte innan passar.
    Om det sitter dåligt nu, kanske den blir att sitta bra sedan

hannamamma - vad skönt med promenader . Här börjar jag bli less på att ta det lungt, men ska fortsätta med det tills jag vet vad läkaren säger i morgon.
    Det strålande vädret gör ju inte saken bättre
  • meh
    majflickan skrev 2008-03-05 11:34:41 följande:
    Jo e just därför jag väntar med o köpa någon mer. Men kände de kunde va bra oxå o ha någon från början, kanske inte orkar ta sig ut o leta BH med en gång efteråt. Ja får hoppas den sitter snyggt sen=)
    Nej, ngn måste man ju ha med sig till bb. Jag har kvar sedan förra gången och hoppas att jag kan ha den
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!