Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Brio vet jag har en modell som e vänd mot. Inte så jättestor vagn heller

Bruden1 skrev 2008-02-22 10:57:22 följande:
    En fråga till ang. syskonsulky, finns det sånna som är vända MOT mig för jag vill ju inte att bebis ska ligga åt andra hållet från början!!
    Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • majflickan

Ska göra min glukosbelastning om 2 veckor. Jättenervös. Hoppas det inte blir som för mig som du hade det idag. Usch kan inte vart lätt.

Tjejnamn e iaf jag klar me, killnamn e vi tveksamma till. Men vi håller det fortfarande hemligt

Ankan77 skrev 2008-02-25 12:15:16 följande:
    Här är d oxå sol idag, underbart! Jag har tillbringat fm hos bm, har gjort glukosbelastningen... Shit vilken sockerchock jag fick, blev helt skakig, höll på o svimma flera gånger och pulsen rusade iväg. Så var d inte när jag gjorde den förra graviditeten!!Men, nu är det gjort iallafall, och värdet var jättebra! Bara hb:t som var lite lågt. Så nu måste jag va extra noga med blutsaften. Har en förmåga att glömma ta den.Namn har vi ett killnamn och ett tjejnamn. Det blir Malte eller Cajsa. Får bara hoppas att namnen passar vår lilla bebis
  • majflickan

Varför har du gjort glukosbelastning?

Ankan77 skrev 2008-02-25 13:11:05 följande:
    majflickan: Hoppas verkligen d går bättre för dig. D var inga problem egentligen med själva fastan, utan det var sockerchocken som höll på o däcka mig Fick ligga en stund på en brits, sen kunde jag flytta över till en soffa efter ett tag. Känner mig fortf lite konstig, men d ska nog gå över sen. Konstigt egentligen att d kan va så olika. Förra gången hade jag inga känningar alls, då tyckte jag fastan var värre. Fast då mådde jag ju så grymt illa hela tiden.
  • majflickan

ok. Jag ska göra det för att Anton vägde över 4500g när han föddes. Annars har jag inga tecken på att det skulle va något.

Ankan77 skrev 2008-02-25 13:41:39 följande:
    Här i Blekinge erbjuds alla göra glukosbelastning. Det är frivilligt, men jag tyckte d kunde va lika bra o göra d. Du då?
  • majflickan

Ja han va inte så liten. Men hoppas på att denna förhoppningvis inte ska väga mer än 4,3kg=) Men går jag inte över så kanske det blir så. Anton blir 3 år i juni.

Hjälper det o bara dricka blutsaft? Fast det kanske e väldigt naturligt o dricka det? När jag låg på 118 i HB så bad hon mig o börja äta järntabletter. vet inte hur mycket det gjort men gjorde bra förra gången.

Ankan77 skrev 2008-02-25 13:53:07 följande:
    Oj, vilken liten klump Hur gammal är han nu?vår tjej vägde 3950, så hon var inte heller jätteliten. Hon är 3 nu
  • majflickan

O jag gör glukosbelastning just för anton var stor så det inte beror på blodsockervärdet o ev att detta barn även oxå då kan bli stort..

• majflickan

usch då. Hoppas natten varit lugn nu bara. Hade du haft detta på känn innan att det var något på gång. Eller kommer det bara sådär? Kram till dig

meh skrev 2008-02-28 18:48:01 följande:
    Hej hopp, det här har hänt mitt senaste dygn:Fick åka in med taxi till förlossningen natten till idag pga kraftiga sammandragningar, är i v 26+0. När jag kom in var livmodertappen mogen och jag fick bricanyl, kortison för barnet och satt på dropp vid halv 4 och den tog dom bort först nu på em vid 17-tiden. Varit här hela dagen och blir kvar över natten och kanske längre. Ska få en till kortisonspruta runt halv 4 i natt för att skynda på utvecklingen av bebisens lungor.Ett tag funderade dom på om dom skulle flyga mig till Umeå, så jag fått varit där under obesrvation, men efter att ha haft dom sista sammandragningarna vid 7-tiden i morse, så var livmodertappen tillbaka till normalt och då beslöt läkaren att jag skulle få stanna kvar här och ta ett tag i taget. Får jag tillbaka sammandragningarna i natt, nu när dom tagit bort droppet, blir det troligen Umeå nästa. När jag kommer härifrån är det heltidssjukskrivning som gäller med förbud att gå mer än till och från toaletten. Kommer alltså få tillbringa sista månaderna liggandes och lite sittandes i säng eller soffa , kommer klättra på väggarna efter en helg
  • majflickan

å vad jag har sovit dåligt inatt. Anton kom in till oss kl 2 sen tog det tid innan jag somnade igen. vid halv 4 vaknar jag med kramp i vaden=( O efter det kan jag inte alls sova bra.

Har haft lite småkänningar till kramp det sista men inte blvit mer än så. Hoppas det inte e något som fortsätter. Ja hatar det verkligen.

• majflickan

Ja kanske ska testa med bananer. FIck höra av en granne att man kan få kramp vid vätskebrist oxå. Vad som e sant o inte får man väl prova sig fram till då. Sist jag fick kramp så hade jag vart på ett bodystep pass. Men igår tog jag en liten promenad o det tycker jag inte borde ställa till det så..

• majflickan

Kanske jättedum fråga, men Grape tonic köper man det i vanlig mataffär?=) "noll koll"

Nu i em o kväll har jag fått jätteont i ischias nerven. HOppas det kommer släppa under natten. Riktigt jobbigt när man rör sig..

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!