Inlägg från: Ankan77 |Visa alla inlägg
  • Ankan77

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Ok, men du kan inte tänka dig o köpa en vagn utan att se den "live"? 
    Du kan ju alltid be säljaren maila bilder om du hittar ngn som ser fin ut. Sen kostar d ju inte så jättemkt att skicka med bussgods. Tror en vagn ligger runt 250:-. 

Kärleken förändrar allt...
  • Ankan77

Här är d oxå sol idag, underbart!

Jag har tillbringat fm hos bm, har gjort glukosbelastningen...
    Shit vilken sockerchock jag fick, blev helt skakig, höll på o svimma flera gånger och pulsen rusade iväg. Så var d inte när jag gjorde den förra graviditeten!!
    Men, nu är det gjort iallafall, och värdet var jättebra! Bara hb:t som var lite lågt. Så nu måste jag va extra noga med blutsaften. Har en förmåga att glömma ta den.

Namn har vi ett killnamn och ett tjejnamn. Det blir Malte eller Cajsa. Får bara hoppas att namnen passar vår lilla bebis

• Ankan77

majflickan: Hoppas verkligen d går bättre för dig. D var inga problem egentligen med själva fastan, utan det var sockerchocken som höll på o däcka mig
    Fick ligga en stund på en brits, sen kunde jag flytta över till en soffa efter ett tag. Känner mig fortf lite konstig, men d ska nog gå över sen. Konstigt egentligen att d kan va så olika. Förra gången hade jag inga känningar alls, då tyckte jag fastan var värre. Fast då mådde jag ju så grymt illa hela tiden.

• Ankan77

Här i Blekinge erbjuds alla göra glukosbelastning.
    Det är frivilligt, men jag tyckte d kunde va lika bra o göra d. Du då?

• Ankan77

Oj, vilken liten klump Hur gammal är han nu?
    vår tjej vägde 3950, så hon var inte heller jätteliten. Hon är 3 nu

• Ankan77

Någon mer med lågt HB förresten?
    Jag har alltid legat högt, och trodde jag gjorde d nu oxå...
    Men visade sig att d bara låg på 105 idag. Har varit rätt trött sista tiden, men hoppas att jag kan bli lite piggare om jag får i mig blutsaften.

• Ankan77

Jag vet faktiskt inte om d hjälper att bara dricka blutsaft mot lågt hb. Men hon tyckte jag skulle börja med d iallafall. Skulle jag inte märka ngn förändring inom närmsta tiden får jag väl köpa några tabletter istället.

• Ankan77

Glukosbelastning görs för att kontrollera blodsockervärdet, så man inte har graviditetsdiabetes. I vissa landsting görs testet bara på de som ligger i riskzonen.
    Men här i blekinge erbjuds alla göra d.

• Ankan77

meh: Ojdå, då får du minsann hålla dig lugn nu framöver!! Bättre att du ligger hemma i soffan hos dina små troll än att du får ligga på sjukan!

Kram

• Ankan77

meh: Vad jobbar du med? Hoppas verkligen liten stannar kvar i magen några veckor till!

Hur är det med alla annars? Här är d bra, fast foglossningen har blivit värre...
    Så drygt, vill ju göra en massa saker, men orkar nästan inget. Blev iaf något bättre efter gårdagens vattenjympa

Idag har jag passat på att åka o handla innan sambon skulle börja jobba, skönt o komma iväg själv en runda

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!