Vi som väntar andra barnet i maj?!
Mmm, jag förstår! Jag jobbar oxå på kontor o sitter hela dagarna, mkt dålig på att stå upp o jobba...
Mmm, jag förstår! Jag jobbar oxå på kontor o sitter hela dagarna, mkt dålig på att stå upp o jobba...
Majflickan: Näe, man är kanske inte sugen på o fara o inhandla bh när man är nyförlöst..
Jag ska oxå kolla ngn dag tror jag. Förra gången svällde inte mina mer än de redan gjort under graviditeten...
Köpte du med eller utan byglar, och var köpte du den?
Jag hade grym halsbränna förra grav. Knaprade gaviscon både nu o då, och tyckte d smakade hemskt.. Men, om kvällarna tyckte jag varm oboy funkade Kan va värt att testa d iaf.
Vi har en Britax Eclipse plus SI. Hade en britax babysafe plus (tror jag den hette) som babyskydd.
Denna gången får det antingen bli ett akta graco el brio som babyskydd. Vill iaf ha ett med bas.
Någon av er som vet hur det funkar med sjukskrivning när man jobbar deltid?
Min bm ville sjukskriva mig på 50%, men eftersom jag inte tror jag kommer kunna ta d lugnt här hemma ändå får jag välja på 25 el 50%, måste bestämma mig imorgon typ..
Men, jag jobbar inte heltid, har gått ner i tjänst så jag jobbar 81,25% (6,5 tim per dag).
Hur räknar man sjukskrivningen då? Drar man ex av 25% från 81,25, eller drar man av dem på de 100% som min tjänst egentligen är på??
Meh: Tack så jättemkt för svaret! Ska knata upp till löner o prata med dom sen. Men d borde ju va som du skriver!
Jag ringde f-kassan o frågade istället. Kändes som man får ett mer korrekt svar ifrån dem.
Hon sa att om läkaren sjukskriver mig på 50% så blir d 50% av min nuvarande sysselsättningsgrad, dvs att jag jobbar 40%.
D blir ingenting med att jobba 40%, däremot kan jag tänka mig att jobba 50%...
Jahaa, kan man inte va d...
Hmm, hur gör man då? Väljer att gå upp till 100% och sen gå med på sjukskrivning på 50? Jag som precis hade "bestämt" hur jag ska göra...
Jag får nog traska upp till löner och höra med dem vilket som blir bäst.
Mailade till dem i fm, men har fortf inte fått ngt svar.