Vi som väntar andra barnet i maj?!
Man kan ju bara välja att vara sjukskriven/föräldraledig och så på heltid, 1 fjärdedelsdag, halvdag eller 3 fjärdedelsdag. Det är ju försäkringskassan som har dom alternativen.
Här har vi också fått en sjuk son
På bara en timme sedan man kommit hem från dagis, börjar han hosta som bara den tills han kräks. Vet inte hur många handdukar som har använts hittills och det blir inte bättre av att han bara gråter heller, för att det gör ont i halsen när han hostar, stackarn
Ankan - är så lite så . Arbetar ju på en personalavdelning med löner och annat, så jag har lite koll på vad som gäller
Man får ju vara sjuk i 1 vecka, innan man måste ha läkarintyg fr o m den 8:e dagen. Dom första 14 dagarna man är sjuk, är det arbetsgivaren som betalar sjuklönen, dvs 80% av lönen och från den 15:e dagen tar försäkringskassan över och då ska arbetsgivaren ( i alla fall på mitt jobb) ringa och anmäla och skicka in org. läkarintyget. En del vill ha kopia på intyget och så får man skicka in det själv. Är ju så olika från arbetsgivare till arbetsgivare, hur dom vill ha det.
Här är allt hyfsat. Har börjat känna av rejäla förvärkar och fick sammandragningar i fredags, så vi åkte in på förlossningen igen för att kolla, men allt var som det skulle
Blev fortsatt heltidssjukskriven ytterligare 1 vecka, till efter påsk.
I morgon ska jag till bm, så då får vi se om hon tycker jag kan börja jobba 50% efter påsk, som det var tänkt att jag skulle göra i morgon.
När det gäller BB-väskan har jag faktiskt det mesta packat, eftersom jag redan varit in 2 gånger. Kommer väl lägga ner en del sista saker när det blir dags att åka in på riktigt
Hemma efter ett besök på jobbet. Åkte direkt jag hade lämnat Erik på dagis, fikade och kollade mailen.
Nu när jag kommit hem är det värk i rygg och mage som gäller, så det blir till att lägga sig i soffan och vila ordentligt.
Hmmm....undrar just hur det ska gå att börja jobba 4 tim/dag på tisdag, när jag blir trött i ryggen efter 1 timme.
Jag kommer föda på Östersunds sjukhus, precis som förra gången. Finns ju inte så mycket att välja på här, om man inte vill åka 20 mil till Sundsvall
Här på sjukhuset är alla barnmorskor jättetrevliga och även läkarna, har ju redan hunnit träffat några stycken.
God mat och jag hoppas att man kan stanna ngn natt, men vet inte hur vi gör om maken också stannar eller om han åker hem till Erik.
Åker han hem, vill nog jag också hem så fort som möjligt, även om det är jättebra på BB här. Blir det som sist, lågt blodvärde på bebisen med timmatning och blodvärdestester varannan timme, så blir vi kvar minst 2 dygn.
Hakar på listan
hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05
Blev ngt knas med listan, gör om den
BF-lista
hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05