• meh

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Hemma på permis från BB
    Åkte in vid 15-tiden med sammandragningar var 5:e minut, vilket sedan blev till 3 minuter. Bestämde oss för att vara kvar då, men när det gick tillbaka till 5 minuter igen så ångrade vi oss och åkte hem.
    Svärmor kommer sova över hos oss, ifall vi får lov att åka tillbaka i natt. Som tur är har vi inte mer än 5-10 minuter med till BB och jag kan alltid ringa till jobbet och be om att få köra olagligt dit, om det skulle behövas (jobbar på polisen)

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik, född -05 och Pyret, bf 4/6-08~
  • meh

annry - ja, men jag hoppas att det lugnar ner sig och inte blir ngt än på några dagar, helst ngn vecka. Är ju bara i v 35, så det blir ju prematuren i minst 2 veckor om bebisen kommer nu och så länge har jag inte lust att vara borta från sonen.

• meh

Här har man varit in på BB igen och vänt
    Åkte in tidigt i morse, då sammandragningarna kom med 2-3 minuters mellanrum, men väl där så ökade det till 5 minuter igen.
    Fortfarande "bara" öppen 2½-3 cm, ingen förändring där under natten, så dom tyckte vi kunde åka hem och ta det lungt.
    Önskar att bebisen kunde bestämma sig hur den vill ha det, men samtidigit vill jag att den ska stanna där den är minst 1 vecka till.

• meh
    Axels mamma skrev 2008-04-27 16:18:36 följande:
    Hemma från BB med en liten Annie, kom i Onsdags 18 dagar innan BF. Det var verkligen en överraskning ca 6-7 timmar från första värken tills hon var ute.
    GRATTIS

LinduzZ - ja, vi hoppas också att bebisen väljer att stanna i magen minst 1 vecka till, helst längre, så man slipper ligga på prematuren i ett par veckor. Just nu är det hur lugnt som helst, magen drar i hop sig lite då och då, men absolut inte som den gjorde i går och tidigare idag.

fia sthlm - sonen är född i v 37+1, 19 dagar före bf, så därför är väl tankarna lite att bebisen kommer komma i maj.
  • meh
    Aprilbaby skrev 2008-04-27 20:06:03 följande:
    Axels mamma: Grattis till lilltjejen, skönt att hon är ute hos er nu!meh:Dom på förlossningen vill inte stoppa det eller hur funkar det? Jag menar det är ju LITE väl tidigt än, eller?Själv skulle jag bli vädligt förvånad om det skulle dra igång nu, jag har ju flera veckor kvar känns det som! O eftersom jag gick över 12 dar med första så säger ju alla att man kommer gå över med andra me....
    Nej, dom bryr sig inte om att försöka stoppa det när man har gått över v 30, i varje fall inte här. Det som händer är att man kommer få tillbringa dom närmaste veckorna på prematuravdelningen och barnet blir matad genom slang i näsan och får ligga i kuvös eller på värmebädd för att klara av att hålla värmen.
  • meh
    Aprilbaby skrev 2008-04-27 20:17:26 följande:
    Oj inte ens försöka stoppa det i vecka 30, så tidigt!! Hur har du det med värkar nu då? Har det lugnat ner sig? Vad trodde dom på förlossningen?
    Ja, jag tror gränsen går vid v 30 eller om det var v 32, är osäker.
    Idag på förlossningen så trodde dom att det är förvärkar som jag känner av, men jag vet inte. Det har varit lungt hela dagen, från det att vi kom hem, till nu på kvällen. Då har sammandragningarna satt igång igen och delar eller hela slemproppen har gått. Får se vad som händer under natten/morgondagen.
  • meh

fia sthlm & annry - jag är som sagt väldigt osäker på i vilken vecka man försöker stoppa upp sammandragningar, men jag är ju i v 35 och då gör dom inget sådant i alla fall. Sedan har jag ju redan varit inlagd och fått avstannande och kortison för barnets lungor tidigare, v 26.

• meh
    fia sthlm skrev 2008-04-28 09:43:40 följande:
    Jaha du har varit inne för det redan då, tur att det gick att stoppa.Hur mår du idag, känns magen lugn?
    Just nu är magen "lugn" i alla fall, eller sammandragningar har jag lite då och då, men dom gör inte ont i alla fall
    Japp, blev inlagd i drygt 1 dygn pga täta sammandragningar och börjat öppna mig i v 26. Fick ligga med dropp, fick bricanyl och kortison så det har man redan varit med om.
  • meh

Erik föddes i v37+1 och var 50 lång och vägde 3135g, så han var inte så liten han heller. Visserligen räknades inte han som "för tidigt" född, men dom på prematuren blev förvånade över att vi hade fått åka hem efter 2 dygn, när vi berättade det i lördags.

Här verkar det som om allt har stannat av/lugnat ner sig. Ska på vanlig kontroll till bm idag och får se vad hon säger då. Det kommer ju någon rejäl sammandragning lite då och då, speciellt om jag har varit uppe och rört på mig eller stått upp ett litet tag.

• meh
    Mammisopappis skrev 2008-04-29 08:30:19 följande:
    HejKänns som jagska gå med i denna tråden nu istället. Jag väntar mitt andra barn, och hon är lite försenad. Bullen är färdig, klockan har ringt men hon vill vara kvar i magen ett tag till. Hade bf 24 april.Jag har inga känningar alls. Blir ett maj barn här helt klart! Jag har en dotter som är född -00 och då gick jag 2 veckor över tiden.....så det är bara att vänta!!!
    Välkommen

fia sthlm - här får man åka hem efter 2 dagar med första barnet och när det gäller 2:a kan man få åka hem på en gång, beroende på hur barnet mår och allt fugnerar som det ska. Sedan beror det också på hur fullbelagt det är på bb.

Idag ska man iväg till bm, så får man se vad hon säger om jobb och allt. Känns väldigt tungt i magen och den har säkert sjunkit 1 dm bara under helgen, t o m maken ser att den har sjunkit.
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!