• Destiny

Vaggisarna kommer ut

Är det ngn som känner likadant när ni tar vaggisarna. Jag tycker att jag ligger i lugn och ro ganska länge men det känns som allt kommer ut igen....Vad gör jag för fel ??? Eller är det fler som känner så ?????
    Man börjar väl bli nojjig inför ET, skall ske på måndag.
    Kram D

• Svar på tråden Vaggisarna kommer ut
  • Fiaflopp

Det är inte fel...det är bara det som är överflödigt som kommer ut och det ska ut också.

• teddyn

Nä så sa inte min läkare helst ska inget ut och då är det bästa att ta i ändtarmen då kommer inget ut.

• Fiaflopp

Men så har 3 kliniker sagt till mig och många andra.Det som kommer ut är det som kroppen själv inte tar upp och det behövs inte heller.I ändtarmen vet jag att man kan ta om det känns bättre men dock så ska det överflödiga komma ut utan problem om man tar det som vagitor.

• Peztis

Fick också info om att det som kommer ut är överflödet.
    Tyckte man gick med trosskydd hur länge som helst - alltid kladdigt...

• pemi

Är mycket smidigare att ta dom analt, även om det borde vara "överflödet" som kommer ut så är alltid fundersam. På mej rinner de ut direkt, det går inte att ta dom vaginalt om jag inte ligger ner. Kladdigt blir det hur jag än gör. Så rectalt passar mig mycket bättre.

pemi

• Betty2

Ett vagitorium består av mycket mer än bara Progesteron. (Det måste det göra för att man skall kunna bygga upp ett så stort vagitorium som dessutom skall hålla ihop, smälta vid rätt temperatur osv.) Om ni läser på förpackningen står det att vagitoriet väger ca 2 g, av dessa 2 g är 400 mg Progesteron. Kroppen absorberar (om jag har förstått rätt) bara progesteronet, och resten (bl a "hårdfett" = "adeps solidus" som står på förpackningen) rinner ut igen!

Så har i alla fall jag förstått det hela, och jag har precis som FF fått höra från min klinik att det som rinner ut är det som kroppen inte kan ta upp.

• emsen

du har rätt fia. Har pratat flera gånger med barnmorskan om dessa kladdiga j*vulskap, men det SKA rinna ut. Det räcker att man ligger i 20 minuter. Kroppen suger åt sig progesteronet jättefort och det som rinner ut sen är bara sånt som man inte behöver...kladdar dock mycket mindre om man tar det i ändtarmen. (har inte testat det än, men hon sa det.)
    kramar emsen

• Fröken Juli

Jag pratade med en bm på HS om detta problem, som jag också upplevde. Mitt problem var att efter ett ca en veckas användande rann nästan hela tabletten osmält ut. Jag tyckte inte att det var ett alternativ att ta det rektalt eftersom progesteronet gav megagaser.

Rådet jag fick av bm var att om jag var rädd att kroppen inte hann ta upp progesteronet kunde jag fortsätta att ta det vaginalt men sedan hindra det från att åka ut genom att plugga med en minitampong. Hoppas att det kan funka för dig - jag hann aldrig prova själv.

• puss

min sköterska sa att jag skulle ta dom vaginalt, så jag gör som hon sa.
    hon sa att det skulle bli kladdigt och det är det!!

• Destiny

Tack för alla svar, känns bättre nu, jag får fortsätta att ta dom och låta det bli kladdigt, man får stå ut helt enkelt.

Kramar D

Svar på tråden Vaggisarna kommer ut