• Annika1971

OK för damer att kissa utomhus?

Vi är ett gäng kvinnor/mammor födda 71,varannan vecka brukar vi vara ute och festa tillsammans på sommaren. Igår satt vi och pratade gamla festminnen. Vi kom in på de kissproblem vi alltid råkar ut för på vårt favoritställe som är en populär uteservering. Där är nämligen jättemycket folk (ca 300 pers) och bara två (äckliga) toaletter. Så när man blir nödig är kön till dessa toaletter nästan oändliga. Som tur är finns det en liten bakgård i närheten där man kan sätta sig och kissa undanskymt när det är mörkt. Det finns inget annat lämpligt ställe i närheten. När vi verkligen behöver kissa går vi alltid dit och sätter oss, liksom många andra nödiga kvinnor på stället. Jag har inga problem med det, bara att knäppa ner byxorna, huka sig och lätta på trycket. Det är ju dock inte så kul för de som bor i området att man gör det, det rinner ju en massa piss på marken och på sommaren när det är varmt stinker där piss. Men det kan man faktiskt inte bry sig om när man verkligen måste tömma festblåsan. Nöden har ju ingen lag.

• Svar på tråden OK för damer att kissa utomhus?
  • Nettis1975

Jo, nöden har lag. Det kan vara straffbart att kissa på allmän plats och ge böter.

• Amarone Classico

Jag tycker inte det är ok varken för damer eller herrar. Små barn som inte kan hålla sig är en sak, men vuxna kan!

Äckligt och onödigt!

• ahlcec

Ja, som nykter och hemma i soffan en mörk februarikväll kan jag väl tycka det är äckligt med kiss på nåns bakgård.

Men en varm kväll i juli när det snurrar lite i huvudet av rödvin och det trycker på. Då hade jag nog inte brytt mig ett smack. Eller så hade jag tänkt att usch, men jag måste.

• supersemlan

Håller med ovanstående, det är både olagligt och osmakligt med både män och kvinnor som kissar på allmän plats.

Nöden har kanske ingen lag, men det finns väl andra lösningar på problemet? Kommer man inte på nåt kreativt själv kanske det här kan vara nåt:
    www.pipinette.se/start.php

• Smultron ett

om det regnar kan man väl kissa en skvätt

places can be magic !
  • MalinI
    Smultron ett skrev 2008-02-07 20:50:29 följande:
    om det regnar kan man väl kissa en skvätt

Om det regnar sitter dom inte på uteserveringen och det problemet är löst

Tycker det är äckligt när både män och kvinnor kissar ute. Speciellt på en innergård.

I skogen bryr jag mig inte alls. Måste jag så måste jag. Men oftast klarar man väl av att hålla sig.

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • mamma till 2

Ähhh, vi liksom andra djur måste ju få kissa utomhus om det trycker på bara ingen kissar på mig så.. ha ha
    bajsa skulle ju vara värre..

• Annika1971

Det är inte något man är stolt över att göra, men vad ska man göra när man är riktigt nödig och kön till toaletterna är jättelånga? Det går inte att hålla sig. I det läget måste man hitta ett diskret ställe där man kan sätta sig och kissa. Och det finns inget annat lämpligt ställe i närheten än den bakgården. Vi gör det alltid så diskret som möjligt så att man inte stör någon i onödan. Vi har stora blåsor så det behövs inte så ofta, kanske en max två gånger på en utekväll. Men det är klart det blir en väldig piss stank och det är inte trevligt när det rinner en massa piss på marken.

Vad gäller män så har ju de det lite enklare att bara ställa sig lite var som helst och kissa. Att kvinnor skulle stå och kissa kan jag därför inte förstå. Kvinnor behöver ju vara lite mer diskreta för att inte känna sig generade, det tar ju en bra stund också innan man hunnit tömma blåsan när man är riktigt nödig. Det är mer praktiskt att knäppa ner byxorna och huka sig på ett diskret ställe. Det visar ju också sig eftersom många andra nödiga kvinnor kissar på den bakgården. Vi kvinnor måste ju också kunna kissa utomhus när det behövs.

• Verkligen

JAG DÖR!!!! av den där länken.. Medtagbar potta för kvinnor.. Fy bubblan...

Ska man sitta ute i en buske och jämföra pottor...?

Jag tycker man kan kissa lite här och där på fyllan.. Så länge det kanske inte e på nåns tomt eller nånstans där folk trampar omkring en massa..

Svar på tråden OK för damer att kissa utomhus?