Inlägg från: Cavatine |Visa alla inlägg
  • Cavatine

Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?

Jag förstår precis vad Havsblomma menar i sitt inlägg, tycker inte att det var tråkigt på något vis.

Många tror att ett sångframträdande börjar och slutar samtidigt som musiken gör det, d.v.s. de tror att de betalar t.ex. 1000 för 3,5 minuter. Som många skrivit så betalar man för så mycket mer än själva musikstunden - och det är absolut inget konstigt eller fel med det.

1000:- låter mycket rimligt för en utbildad person som övar, samtränar med musiker och tar sig till/ från kyrkan samt spenderar fritid med människor hon inte har en privat relation till.

Själv hade jag valt att lösa det på annat sätt då jag tycker att 1000:- är mycket pengar att spendera på en så "lyxig" sak (hade löst det privat), men därmed inte sagt att ert pris var för högt.

• Cavatine
    Takhiza skrev 2008-02-08 13:10:48 följande:
    Sjunger själv på bröllop och dop. Visserligen bara på vänners/bekantas eller vänner till bekanta etc men 1000:- låter väldans dyrt
    Har du utbildning inom området? *nyfiken*
  • Cavatine
    Takhiza skrev 2008-02-08 13:30:20 följande:
    Japp.
    Vad skulle du ta om du skulle sjunga för människor du inte har en privat relation till och vad skulle du räkna in i det priset? Övninsid, resor, material (t.ex. notinköp)..? *ännu mer nyfiken*
Svar på tråden Tycker ni 1000 kr för att sjunga på ett dop är förmkt pengar?