• P i x i e

Ingen passage i äggledarna!?

Hej, jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år utan ett minsta +.
    Jag kunde inte nöja mig med att det var oförklarligt och fick göra en HyCoSy- undersökning (spolning).
    Läkaren kunde inte påvisa någon passage i äggledarna och han sa att viss kan få kramp i äggledarna vid undersökningen, han avvaktade ett tag men inget genomsläpp av kontrast.
    Eftersom vi försökt i 2 år känns det som det faktiskt då är stopp.
    Till saken hör att jag för ett par år sedan hade en klamydiainfektion som jag förmodligen gått med en tid.

Är det fler som fått veta att det inte har passage och kanske haft en klamydia infektion?
    Eller har ni någon annan förklaring till att de inte fins passage?
    Någon som blivit spontangravid trots att ingen passage kunnat påvisas?
    Någon som lyckats bli gravid med IVF?

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Svar på tråden Ingen passage i äggledarna!?
  • P i x i e

puffar

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Pimpinellan

När jag gjorde min första spolning av äggledarna sa två läkare båda två att det var stopp i båda äggledarna. Helt utdömd m.a.o. Jag ville dock göra en laparoskopi för att få det bekräftat och läkaren ville kolla upp mitt myom så den 23/1 gjorde jag en till spolning under op. och då fanns det passage i båda äggledanra med en gång hon började spola! Läkaren var lika förvånad som jag. Så det jag vill ha sagt är detta: var din spolning i vaket tillstånd så be om en op. för ett definitivt besked! Jag blev skitarg på min första läkare för han sa sååååå bestämt att det berodde INTE på kramp att det misslyckades. Nu är det i.o.f.s känt att klamydia kan ge stopp i äggledarna,men säker kan du inte vara. Det finns f.ö flera som fått utdömda äggledare som sen blivit spontant gravida,men det har tagit många år. Oddsen vid ivf är 75% som får barn efter tre ivf-försök. Äggledarna är ju helt ovidkommande vid ivf. Ska själv göra det nu snart.

Svar på tråden Ingen passage i äggledarna!?