Blås Ljud på hjärtat
Min lilla Gud dotter åkt in till akuten med ambulans inatt.Finns det några Här som har barn med blås ljud ? VAd händer efter dom Konstaterat att man har det
Min lilla Gud dotter åkt in till akuten med ambulans inatt.Finns det några Här som har barn med blås ljud ? VAd händer efter dom Konstaterat att man har det
Jag hade blåsljud. De flesta blåsljud växer ifrån själva utan operation, de gjorde mitt... Hoppas att ni mår bra nu
Min sons blåsljud upptacktes kvällen innan hans 1 års dag. Han har det kvar det har ej växt ihop och kommer ej att göra det. Han blir 13 snart. Det vi måste tänka på är bara att han behöver antibiotika innan ett ingrepp i munhålan tex vid utdragning av en tand eller lagning av ett håll. Det är för att ej bakterier ska komma vidare ner i hållet.
min son är oxå född med blåsljud...upptäcktes på 8-veckors kontrollen...man blir lite hispig...har nu för ett tag sen varit på ultraljud på barnsjukhuset och det visade ingenting...det har växt igen som tur är...har för mig att om det inte gjort det hade det blivit operation...
Min kompis hade det när vi var små och gick 2-3de klass. Av nån konstig anledning hade dom inte upptäckt det förrän då på henne. Men hon var också född förtidigt (vecka28) men om det har med att göra att hon var prematur vet jag inget om.
Iallafall så opererades hon.. Och idag är vi snart 20 och hon mår jätte bra :).. Fast hon har ju ärr mellan brösten och en bit ner. Men det har bleknat jätte mkt så man ser det knappt.
Min mamma har också blåsljud på hjärtat, hon fick reda på det för bara nåra år sen. Henne har dom inte operarat, men det kanske är så litet.
Min son föddes för tidigt och hade blåsljud på hjärtat, när han var ca 1 år hade det växt bort.
Oftast handlar det väl om en omognad hos barnet och försvinner alltså med åldern.
Min dotter hade ett extra slag på hjärtat när hon föddes, men de växte bort efter 3 månader... Man blir skraj, hjärtat är ju det näst viktigaste i kroppen efter hjärnan. Det avr också omognad