• hoppfull 80

Bra första nappflaska

Min son är 2½ mån och jag har precis börjat pumpa ur mjölk för att maken ska kunna ha honom själv någon kväll. Provade med flaska igår och hade då de flaskorna som tilhör Avent Isis pumpen. Sonen fick i sig en hel del, men nappen såg så stor ut i munnen på han och sugtekniken var inte den bästa... Vet nån annan nån bra flaska??

Jag är Vilgots mamma
  • Svar på tråden Bra första nappflaska
  • Alle

Jag har testat vanlig ESSKA dinapp till dottern när jag pumpade med apotekets, det funkade men inte särskilt bra.
    Men häromdagen köpte jag en Avent-pump och med den nappen går det jättebra för henne att äta. Nappen är inte större än en tutte och utformad så att i alla fall dottern inte hade några problem med tekniken.
    Jag helammar, dottern är 3 månader.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Jackass no 1

Jag använde/använder Avent-flaskor och nappar till min dotter och har gjort det sen hon var 4 månader. Funkade superbra, likaså MAM flaskor och nappar. Hoppas du hittar någon som passar.

(¯`°?.¸ ღ♥ My 1 år ♥ღ ¸.?°´¯)
  • vevve 81

Min son vägrade ta den flaskan som vi använde först men vi köpte Tommee Tippee från Babyproffsen den funkade jättebra till vår son..
    Hoppas du hittar nån som passar.. Lycka till

• HelenaMaria

Avent är bra för nyfödda. Har inte haft några problem att kombinera amningen med nappflaska.

• hoppfull 80

Tack för tips! Hur mycket får ni ut när ni pumpar och hur mycket äter de? Vi har ju bara prövat en gång och då fick jag väl ut 80 ml och sedan 20 ml lite senare. Han åt ca 80 ml.

Jag är Vilgots mamma
  • Alle

När jag pumpar och det inte är spränfullt så får jag ut mellan 60-80 ml, är det mycket i brösten så får jag ut 100-120 ml. Hon äter mellan 60-80 om hon är hungrig.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Pilea

Mams ultivent, den bästa flaskan som finns! Har tipsat alla jag känner som haft problem med att barnet inte vill ta flaskan, med denna flaska är problemet löst  

• FiaG

Vi använde en napp från Meleda de första gångerna på BB. Hemma hade vi MAM Ultivent flaskor. MAMflaskorna hade bättre napp, så de kör vi med i första hand. Meledanappen funkar den med. Men jag skulle rekommendera en MAMflaska.

• Sowa1974

Var finns Mams ultivent att köpa?
    Har problem med att sonen inte gärna vill ta flaska... Pumpar ur mjölk.
    Skulle så gärna vilja att han tar flaska eftersom vi har lite problem med att sitta och amma...

Svar på tråden Bra första nappflaska