Bra locktång??
Någon som vet någon bra locktång som ger typ korkskruvar nästan?
Inte sånt där "änglahår" som vågtänger kan ge...
Vågar inte köpa någon i fall den inte är bra (bortkastade pengar).
Mvh Saga80
Någon som vet någon bra locktång som ger typ korkskruvar nästan?
Inte sånt där "änglahår" som vågtänger kan ge...
Vågar inte köpa någon i fall den inte är bra (bortkastade pengar).
Mvh Saga80
Det finns en ny grej som är helt underbart bra, ska köpa en sån i slutet av månaden.
Den är ganska dyr, 800-900, men det blir precis som du säger, korkskruvar och snabbt går det hur enkelt som helst. Dom säljs hos frisörer, men tydligen inte hos alla.
www.lyko.se/images/lyko.se.gama1bd.jpg
så här ser den ut, fast på den sidan stod det att det är en plattång, jag vet inte om det kanske är både och..
Den ser ju helt och hållet ut som en plattång.
Det märket ska ju vara bra!
Tack för ditt svar?
Någon mer???
jag vet, den ser ut som en plattång, när min kompis skulle göra lockarna på mig och jag såg den där...jag var tvungen att fråga henne om hon missuppfattat mig och trodde att jag ville platta håret, men den ser ut så och är super, men dock dyr som sagt.
Hoppas du hittar något du gillar!
Jag har också hört att smala plattänger är bra för att göra korkskruvar. Hur gör man, undrar jag då? Någon som vet?
Ok så den ser ut så! =)
Men den heter locktång eller?
ladyhawk, det har jag inte hört..fräckt!
Jag har en locktång som gör ordentliga korkskruvar .. tror den heter melissa (nånting) kostade väl 198 kr ..
Bra smala plattänger har GAMA och Babyliss.
jag har inte gjort på mig själv, men hon tog tag med tången längst upp och höll fast nån sekund, sedan drog hon ned en bit höll fast, drog ner en bit, höll fast och samtidigt lutade hon tången inåt...ghaa, jättesvårt att förklara med ord...
mseklund: ja, man måste nog få lektioner av ett proffs!
vi har en babyliss som har både platt-lock(stor o liten)-krus-och korkskruvs tång.Den var riktigt bra.
haha, ja när jag läste det jag skrev såg det inte så bra ut, om man ändå kunde RITA
Jag har en locktång som ger två olika sorters lockar OBHnordicas, kostade 250 kronor, jag kan lägga in två bilder om du vill kika !
Den ena ser man knappt nåt på och det är på den jag har riktiga korkskruvar men bara varannan "slinga" om du fattar den som heter solbränd har jag med det på men syns inte heller bra !
Tack så mycket iijda!!
Det var ju jättefina lockar på båda bilderna!!
En sådan får det nog bli...
Vet du exakt vad den heter? Eller det kanske inte finns så många olika...
Nej det finns nog bara den från OBHnordica jag köpte min på Åhlens hoppas du blir nöjd.. mina toppar blir ibland lite konstiga men då blöter jag dom bara så blir det finfint !
Juste kanske ska tillägga att om du vill ha som den bästa bilden så klämmer man inte fast håret utan bara snurrar håret runt tången.. korkskruvar får man genom att kläma fast håret å snurra.. du kommer förstå sen när du köpt den
Frisörerna säljer plattänger som är kanon att göra lockar med åxå Keramiktänger som är rätt smala... Dom kostar lite men är värd varje krona!
iiijda: oj vad fint hår du har på alla bilderna! Det raka också! *vill ha mer hårprylar* hi hi
läckra lockar...nu blir jag sugen på att skaffa locktång