• Bipa

ni som bor i Norrtälje! Hur är det att bo där, jobb, osv. Fundera på att flytta dit!

Ja, som rubriken låter. Vill gärna komma i kontakt med någon som bor I norrälje för att ställa liet frågor!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 12:17
    En sak till; vilka områden är så att säga lite bättre än andra?

• Svar på tråden ni som bor i Norrtälje! Hur är det att bo där, jobb, osv. Fundera på att flytta dit!
  • Raven Waves
    Bipa skrev 2008-02-08 11:41:01 följande:
    Ja, som rubriken låter. Vill gärna komma i kontakt med någon som bor I norrälje för att ställa liet frågor!
    Jag har precis flyttat IFRÅN norrtan! Det är en liiiten hååla, men massor av knark, nazzar och allmänt dåliga llägenheter (Roslagsbostäder)... men ja...det finns väl bra saker med, men jag trivdes inte alls!!!
  • Raven Waves

Kan tillägga att jag vuxit upp i norrtälje och bott där större delen av mitt liv...

• Alle

Norrtälje är vackert, men inskränkt, har väldigt många sommarboende.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle
    Svar på #3
    Jag har bott i Rimbo, och jobbat i Norrtälje, och tänker absolut inte flytta dit igen,.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • BetongMorsa

Jag bor utanför Norrtälje o det är väl helt okej, beror på vad man e ute efter...säg ngn håla i detta avlånga land som inte e full av nazzar, knark o annat crap....fint på sommarn

• Raven Waves

Norrtälje ligger ju så nära kapellskär, och det kommer in massor med knark därifrån... fast det behöver man ju inte se så mycket av ifall man väljer att blunda. Jobb är det allmänt dåligt med i norrtan, fast det är det ju typ i alla hålor. Men det är ju hyffsat lätt att ta sig till sthlm och jobba...

• Bipa

Hej igen, det låter ju inget vidare. Jag är rädd för just det där med främlingsfientlighet och knark. Man behöver ju förstås inte bo där hela livet. Vi har ju precis fått vår dotter. Jag tänkte alltså på Norrtälje stad, inte Rimbo mm.

• Raven Waves
    Bipa skrev 2008-02-08 12:16:48 följande:
    Hej igen, det låter ju inget vidare. Jag är rädd för just det där med främlingsfientlighet och knark. Man behöver ju förstås inte bo där hela livet. Vi har ju precis fått vår dotter. Jag tänkte alltså på Norrtälje stad, inte Rimbo mm.
    Själva norrälje är värst...
  • Raven Waves
    Bipa skrev 2008-02-08 11:41:01 följande:
    Ja, som rubriken låter. Vill gärna komma i kontakt med någon som bor I norrälje för att ställa liet frågor!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 12:17En sak till; vilka områden är så att säga lite bättre än andra?
    "Bättre" områden skulle väl vara kring esplanaden typ... och endel tycker att grind är okej... Flygfältet och vigelsjö är typ sämst...
  • BetongMorsa

flygfältet kallas ju för flyktingfältet i folkmun hehe (dock inte av mig)

• Bipa

Jag var runt lite i norrälje och tyckte Vigelsjö verkligen såg trist ut. Däremot tycker jag flygfältet verkar ha fina lägenheter.

• ElinC

Jag bor på Väddö utanför Norrtälje. Jag trivs jättebra här. Flyttade till kommunen för tre år sedan. Jag tycker till skillnad från er andra att Norrtälje är en jättfin stad. Himla mysigt att gå omkring inne i "centrum". På sommaren är det fint med alla caféer och uteserveringar som öppnar upp. Och på vinter är det fint att alla människor "åker hem" så det blir lungt och skönt. Jag jobbar i tiohundra. Norrtäljes vård/omsorgsbolag. Där är det knappast några problem att få jobb. Kolla på ams.se om du hittar nått i din bransch... Jag hade jobbet klart när jag flyttade hit.

• mican

OJOJ! Haahh Låter ju som resten av sverige!

Jag bor i Hallstavik, har bott i Norrtälje, Rimbo, Herräng MM MM
    Och det är precis som överallt annars i sverige, bara att man märker ju när "Olle" vart på kalurven på Byn, vilket man inte hade gjort om "Olle" vart det i Storstan!

Vill du till FINA Roslagen så finns det massa med folk här som kan visa dig de fina sidorna och så...

Av vilken anledning vill du flytta hit?
    Jag jobbar som Fristående Hudvårdskonsult och vi behöver bli fler!

♥ Min Familj Rockar! ♥
  • BetongMorsa
    mican skrev 2008-02-09 01:41:35 följande:
    OJOJ! Haahh Låter ju som resten av sverige! Jag bor i Hallstavik, har bott i Norrtälje, Rimbo, Herräng MM MMOch det är precis som överallt annars i sverige, bara att man märker ju när "Olle" vart på kalurven på Byn, vilket man inte hade gjort om "Olle" vart det i Storstan! Vill du till FINA Roslagen så finns det massa med folk här som kan visa dig de fina sidorna och så...Av vilken anledning vill du flytta hit?Jag jobbar som Fristående Hudvårdskonsult och vi behöver bli fler!
    Sitter du uppe vid den här tiden o gör reklam Mican hehe..kram Angelica o barnen
  • Berta04

Håller med ovanstående skrivare. Har bott på olika platser i Sverige och olika "hålor". (Göteborg, Stockholm, Oslo, Norrtälje, Dals-Ed) Tycker inte att Norrtälje är värre än någon annan stad. Nazzar och knark finns överallt. Tycker att Norrtälje är ett av de finaste ställena som jag har bott på. Bor i Hallstavik och här kanske de inte är så vackert...

• sakoline

Bra pendlingsavstånd till Sthlm
    fast har inte bott där, bara jobbat i den kommunen.

• mican
    BetongMorsa skrev 2008-02-09 13:37:50 följande:
    Sitter du uppe vid den här tiden o gör reklam Mican hehe..kram Angelica o barnen
    Haha... Jag är en riktig nattuggla! Barnen och karln sover ju... så lungt och skönt! Ja man måste ju promota Roslagen lite ibland, eller hur?
    ♥ Min Familj Rockar! ♥
Svar på tråden ni som bor i Norrtälje! Hur är det att bo där, jobb, osv. Fundera på att flytta dit!