Les Françaises
En tråd där vi kan diskutera, snälla, diskutera och en massa andra saker...
Själv är jag 20 år och har två underbara söner, vi bor i Mulhouse som ligger i Alsace.
självklart skulle det inte stå snälla mitt i texten utan gnälla
Zelin,
Som redan sagt så behöver du bara g♫ till ett labb normlatsätt.. förutom för gukosen.. usch det är inget vidare... men, men ibland måste man göra det....
Alla här som redan har barn, hur gick era förlossningar?? gick det bra för alla???
Ja det är kul att höra att det finns så många svenskar här nere...
Och det verkar som många bor/ska flytta i närheten av varandra.
Måste hålla med Laurentia det är himla smidigt med riben som man ska skicka in.
Jag har minstingen hos dagmamma och för var det mycket svårare att fylla ia lla papper som skulle skickas in var tredje månad och så vidare...
Vi håller just nu på att köpa hus här nere.
Vi ville slippa att betala 10-15000 euro till en mäklare så vi kikade runt på nätet och hittade en jätte bra sida som är lite som svenska tradera. det finns allt mellan kläder, husdjur, hus, bilar, verkligen allt och det är på den sidan som vi hittade vårat hus.
adressen är www.leboncoin.fr
kika in där om ni letar efter något..
Apple Pie
hoppas ni har det trevligt och att ni hittar något bra område..
vad kul att ni hade en härlig helg Apple Pie.
Här mår vi alla bra och nu sitter man på jobbet igen efter en härlig helg..
I lördags fick vi härliga nyheter. Banken ger oss lånet till huset...
Nu ska vi bara skriva på dom sista papprena fram över.. det som lär ta längst tid är ju att få en tid hos "Notaire"n.... det kan ta mer än en månads tid har jag hört.... vilket jag inte hoppas att det ska göra.....
Nyfiken som jag är så undrar jag Har ni alla svenska karlar???
Apple Pie: Jaså, hur kommer det sig att han är helt emot att flytta till Frankrike??
Ja i Schweiz är det ju helt klart dyrare men om ni nu blev förälskade i schweiz så kan ni ju alltid försöka hitta nåt där. I schweiz måste både du och han fråga om uppehålls tillstån och ni måste byta körtkort. vilket kan verka lite men det vet jag att man måste och tog därför upp det.
I Frankrike är det både billigare att hyra och köpa så om man ser det så så kan man, ju kanske njuta lite mer av livet om man bor i frankrike (penga mässigt alltså). Mobilnät säger jag helt klart Orange, finns både i Frankrike och Schweiz...
Oj nu skriker lillen måste gå. kommer tillbaka senare.. ;o)
Michas
samma här verkar också vara den ända här uppe i Alsace området...
Michas
Ja det är jätte fint. Har varit i Nancy en gång och tyckte det var jätte fint.
Eftersom att denna länk går mot sitt slut så har jag öppnat en ny där vi kan fortsätta våra diskutioner....
Länken:
www.familjeliv.se/Forum-3-45/m32415727.html