• LaFontaine

AKUT! Hur åker jag till stadsgårdskajen i Stockholm?

Jag ska åka från Stadsgårdskajen med viking line i eftermiddag. Hur i hela friden åker jag? Jag har försökt söka på SL:s hemsida, men då påstås det att jag ska åka flygbuss och det kan väl inte stämma?

Om någon kan hjälpa mig vore jag extremt tacksam. Jag vill åka från Jakobsberg och vara framme vid båten senast 15.30 i eftermiddag.

/Iseika fullständigt utan lokalsinne!

• Svar på tråden AKUT! Hur åker jag till stadsgårdskajen i Stockholm?
  • Silence is golden

kartor.eniro.se/
    Här finns kartor/vägbeskrivning.Du skriver bara in vart du skall och vart du åker ifrån.

• Paincake

Från Jakobsberg fredag 8 februari kl 14:46 till Slussen kl 15:14

Ta pendeltåg 35 från Jakobsberg mot Västerhaninge.
    Den går från Jakobsberg 14:46
    och kommer till Stockholms central 15:05.

Vid T-centralen byter du till tunnelbanans röda linje 14 mot Fruängen.
    Den går från T-centralen 15:11.
    Du är framme vid Slussen 15:14.

Gå cirka 150 meter till Stockholm, Stadsgården 6.

Restid 28 minuter.

Trevlig resa!

• Marvelina

om jag var du skulle jag åka till slussen och gå därifrån, dvs pendel, röda linjen samt en promenad. eller så går det buss från slussen, men det är en kort bit.

marvelina - not new and definitely not improved
  • Paincake

Dessutom: Transferbuss inom Stockholm
    Viking Lines lokalbuss går från Cityterminalen via Slussens T-banestation till Vikingterminalen och omvänt. T/r kostar 50 kr, enkel 30 kr.

(från vikinglines hemsida)

• Panna82

Åk till Slussen och hoppa på en av alla Nacka/Värdöbussar som stannar vid Londonviadukten.

• Panna82

Det är längre än 150 meter från Slussen till Vikingterminalen. Det tar MINST fem minuter att gå.

• Paincake

jag har ingen aning, jag bara kopierade vad sl berättade på sin hemsida...

• Panna82

Paincake: Jag vet, har stört mig på det många gånger; att det står 150 meter

• Darla

Jag åker alltid med Vikings egna transferbuss som någon här redan sagt, tycker att det är smidigast. Du köper biljetten på deras resebyrå på city terminalen, bussen går därifrån med. Jag köper alltid tur o retur.

• LaFontaine

Åh, tack för alla svar. Det lutar åt att jag åker till slussen och tar bussen därifrån. Underbart! Jag kollade på viking lines hemsida, men där fanns ingen bra info och kartläsning har aldrig varit min starkaste sida.

Tack igen!

• Panna82

Gå in på SL:s hemsidag och skriv att du vill åka från Slussen till Londonviadukten så får du upp massa bussar som stannar där.

• smarties

Hatar att gå den där vägen till terminalen, tråkig, lång och KALL! :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • LaFontaine
    Panna82 skrev 2008-02-08 12:41:15 följande:
    Gå in på SL:s hemsidag och skriv att du vill åka från Slussen till Londonviadukten så får du upp massa bussar som stannar där.
    Ah, londonviadukten it is. Paincake hade redan korrekt info, förutom bussen då. Nu ska jag hetspacka lite (jag ska på konferens har skjutit upp allt vad packning heter fram tills nu...)
Svar på tråden AKUT! Hur åker jag till stadsgårdskajen i Stockholm?