• Ruda

Bröllopsresa och golf???

Var åkte ni på bröllopsresa och kunde samtidigt spela golf??

Berätta allt: resebolag, resmål, hotell, golfbanor, bra/dåligt??

Vi planerar att åka 1 vecka, alt. 2 v., under andra halvåret av 2008.

Vill ha ett fint hotell, lite romantik i omgivningarna, god mat och dryck OCH kunna spela golf!

Kan ni hjälpa oss??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 16:01
    Ok, hatar att "puffa" trådar, men jag vill verkligen ha lite goda råd!
  • Svar på tråden Bröllopsresa och golf???
  • Nilla81

När vi skulle på våran smekmånad till koh samui så fick vi vara på ett lyxhotell som hette Mission Hills Golf och spa.
    Det ligger i Phuket. Vet inte hur romantiskt det är då vi bara va där några timmar innan vi skulle flyga vidare.
    Men det var en fint hotell iallafall.

• Ruda

Tack, låter ju helt underbart, Golf och Spa!

Fler???

• iolanthe

Har ingen erfarenhet själv, men på Mauritius kan man golfa och det är ju ett lämpligt bröllopsresmål också.

• Ruda
    iolanthe skrev 2008-02-08 17:39:13 följande:
    Har ingen erfarenhet själv, men på Mauritius kan man golfa och det är ju ett lämpligt bröllopsresmål också.
    Ja, vi har varit inne på Mauritius, det var vårt förstahandsval. Skickade efter offert på en resa dit.
    Men tyvärr kostar det MINST 50 000 kr!!!

Så även om det verkligen skulle vara helt underbart så har vi inte råd just nu, antar jag. Vi önskar oss visserligen bara resecheckar i bröllopspresent, men 50 000 tror jag verkligen inte att vi får!
    Och med villa som renoveras, barn och hund, och mitt studerande så har vi inte råd...

Vi får väl ta det när det vankas 10årsjubileum!
  • iolanthe

Oj, visste inte att Mauritius var i den prisklassen. Dom som jag känner som åker på golfresor åker till Spanien och Tunisien. Säkert helt ok resmål, men kanske inte vad man skulle välja som bröllopsresa.

Malta är också jättefint vad jag hört, men vet inte hur det är med golfbanor där. Eller kanske Korsika? *gissar vilt*

• iolanthe

Japp, man kan golfa på Korsika, låter som ett underbart resmål dessutom, skickar en länk, hoppad den funkar.

www.golf.se/extra/pod/

• iolanthe

Länken verkade inte funka, men gå in på golf.se och välj golfresor i vänstra spalten så finns det en hel del att läsa.

• Ruda

Tack snälla!
    Ska kolla så fort Let's Dance är slut!

• Pettsson82

Vi var på golfresa på Azorerna (ej bröllopsresa). Riktigt fina banor men sjukt svårspelade, kanske inte bidrar till det bästa humöret :) Sen var vi iväg och badade i ett vattenfall och kollade på diverse andra sevärdheter. Vädret är lite ostadigt på Azorerna, vi var där i augusti och vädret växlade rätt friskt från att vara fint till regn och blåst tyvärr. I matväg var det väl sådär. Annars en kanon-ö. Mera plus för golfen är att det inte finns råttor och ormar på ön så man behöver inte vara rädd när man hamnar i ruffen ;)

• Ankianka79

Var på ön Kuredu i Maldiverna. Här finns allt som man kan tänka sig i romantikens tecken och det finns en golfbana!
    Nu tror jag nog ni vill spela mer golf än vad denna lilla bana kan ge men iallafall.
    Vackert var det!

• Marvinna

Skottland och Saint Andrews!

• Anghammarad

Hade tänkt rekommendera Belle Mare Plage Hotel på Mauritius som har två egna 18 hålsbanor men jag ser att det redan är avhandlat. Var där själv på bröllopsresa och kan bara konstatera att vill man lägga de pengarna så finns det antagligen inte många bättre alternativ.

• Ruda

Oj, vad många bra alternativ som har kommit!

Ja, Mauritius är avhandlat, men inte struket från listan! Finns bara pengarna är det ett självklart val!

Maldiverna är också ett hett alternativ, men tyvärr verkar golfen inte ha så stort utbud. Men man kan nog räkna med desto mer romantik!

Skottland och St Andrews är ett drömställe, dit ska vi NÅN gång i livet. Men inte som bröllopsresa, vi vill ha sol, bad och vita stränder också!

Som ni hör är vi lite kräsna, men kom gärna med mer förslag om ni har några!
    Det är kul och intressant att höra hur andra har upplevt det, så man vet vad man har att se fram emot!

• Ruda

Just ja, det var extra kul att höra att Azorerna var bra!
    Kollade nämligen på det i helgen och det såg underbart ut, visste bara inte hur golfen var där! Tack!

Svar på tråden Bröllopsresa och golf???