• andypandy

prickar vid bikinilinjen

jag brukar använda veet hårborttagningscreme eller rakapparat. har även testa rakhyvel men varje gång får jag röda prickar och det kliar. men det är bara vid bikinilinjen. så nu till sommaren behöver jag tips vad sjutton jag ska göra ? har alltid ångest över detta på somrarna.

• Svar på tråden prickar vid bikinilinjen
  • Linda

Prova badda med något som är antiseptiskt preciss efteråt (när du tvättat vill säga). Helosansalva har funkat för mig.....

• Nalle Puh77

Har hört att det blir bättre om man vaxar bikinilinjen.....slipper det röda irriterande som kliar. Finns även någon lugnande gel man kan ha på efteråt.

Men jag har inte testat än själv....men ska göra det

Lycka till....kramiz

• Manda

Prova Nivea rakbalsam utan parfym för killar den har jag tycker den är bra..

• Manda

Prova Nivea rakbalsam utan parfym för killar den har jag tycker den är bra..

• mrs tall

Billigt och bra rad! Deodorant (eller antiperspirant eller vad det heter)! Fungerar garanterat!

• Solstickan

Det finns en salva på apoteket som heter Inotyol. Tunt lager av det efter rakning fungerar på mig för det mesta.

• Snufsan

Jag löser upp en halv Treo med lite vatten och baddar sedan detta på de nyrakade områdena. Funkar hur bra som helst, kliar inte och jag har aldrig haft några röda prickar.

• Susanne P

vad du än gör torraka inte, använd alltid tvål, raka gärna under rinnande vatten.
    Rakar du torrt så kommer prickarna...

• Tussens mamma

hihi.......... jag ser inte min bikinilinje längre........ vad gör man då???

• andypandy

då behöver du inte bekymra dig om bikinilinjen iallafall !!! lyckans ost !! "s"

• ÄngelBängel

Använd ALDRIG tvål, det är starkt uttorkande. Raklödder är det som gäller. En kompis rekomenderar att man skrubbar lite med skrubbhandske efter rakningen men det vet jag inte om jag tror på. Jag smetar på Helosansalva, funkar ok.

• Mimmi82

Något som också fungerar efter att man rakat sig är att smörja in med babyolja eller dusch och badolja rån apoteket. Raka med raklödder och försök raka medhårs skölj bort löddret direkt du är klar och smörj in rikligt med olja.. dte funkar för mig iaf. Lycka till!!

• Tingeli

Jag får oxå prickar av att raka när jag inte gjordt det på ett tag men om man gör det ca var tredje dag ett tag så vänjer sig huden och då blir det inte prickigt!! Det e ju utifrån mig! Men hoppas det funkar på dig med!

• Sofie75

Vaxa!

Gör skitont och det blöder (i alla fall på mig) men det går ju bort till dagen efter. (man kan även få blåmärken)
    Sen är du slät och fin i 2 veckor i alla fall.
    Låter helt hemskt, och ja, det kan jag hålla med om.
    MEN, ska man va fin - får man lida pin!

• Nane

Jag brukar vara noga med att smörja in mig direkt efter rakningen. Jag använder vanlig Dove lotion.

• Mamma Marina

Vad jag har hört så kan man ta RFSU's glidmedel o smörja in med efter rakning.
    Sa en pompis till mig iaf!
    Hon brukade göra det o det funkar utmärkt!
    Har själv inte hunnit testa..
    Har också läst att man ska tvätta noga innan man rakar o efter!

• Höna pöna

Jag har alltid haft problem med röda märken som kliar efter att jag rakat mig, men så var jag på ett lustparty och där sa en tjej åt mig att det glidmedlet var jättebra till att smörja in sig efter rakning och några dagar efteråt. Och jag måste säga att jag blev överraskad det hjälpte faktiskt så det kan jag rekomendera dig den som jag använder heter EROS men man kan säkert använda vilket som.

• Dinturiel

Ser man inte att raka bikinilinjen får man be sin parter om en hjälpande hand.... det vill säga om man kan lita på den personen med en hyvel i det området...

Svar på tråden prickar vid bikinilinjen