• Mikka82

Kolla upp vad gamla (antika) grejer och möbler är värda.

Vi har fått en hel del gamla/antika grejer från en äldre tant som gått bort. Det är allt från prydnadssaker till möbler. Det är ingenting som vi vill ha kvar då det inte passar in i våran lya. Men skulle gärna vilja veta vad det är värt innan vi säljer det.

Någon som har haft någon som har värderat sånt hemma hos er? Vad kostar en sådan person att ta hem och vad kallar dom sig så vi vet vad vi ska leta efter på gula sidorna.

• Svar på tråden Kolla upp vad gamla (antika) grejer och möbler är värda.
  • Tessan L

Du kan alltid slå på google, antikt.
    jag gjorde det när jag skulle få reda på lite om ett gammalt bord.

• Mikka82

Tack får kolla in sidan. har ju en hel del grejer, känns dumt att skicka in bild på varenda grej men dom kanske är vana med okunniga människor som mig, hihi!

• LLNLLLNB

Det finns ju folk som köper dödsbon, antikhandlare och en del auktionsfirmor. Ni kan ju be dem lägga bud på hela paketet.
    Adresser finns på hitta.se t ex och så brukar de annonsera i tidningar.

• Hannnah

En antikhandlare kommer nog gärna och tittar gratis. Annars ta med det till en antikhandlare finns flera som köper. Om det är något att ha vill säga!

• LLNLLLNB

Jo, förresten, om man bara vill ha saker värderade av en antikhandlare, så brukar de ta betalt per timme för det.
    Bättre att fråga vad de skulle vilja betala för det, om de är villiga att köpa.

Svar på tråden Kolla upp vad gamla (antika) grejer och möbler är värda.