Inlägg från: busbajsen |Visa alla inlägg
  • busbajsen

--<@ Karlstad, del VII @>--

Hej hej. Bor i Karlstad men kommer från hammarö från början. Jag och sambon, blivande man, väntar vårat första barn i Juli. Ska bli så himla kul. Hoppas det går bra att jag hoppar in i den här tråden. S

• busbajsen

Här är allt bara bra. Bebisen Lilla L sparkar och rumlar runt i magan mer för varje dag nu. Ska iväg till barnmorskan den 31/3 och lyssna på hjärtat. Hoppaseatt allt är bra med er också. Många kramar S

• busbajsen

Hej alla glada Karlstadbor.
    Var till Ullared i helgen och shoppade lite saker till lilla L. Gud så mycke fint det fans till bebisar. De hade utökat babyavdelningen så det fanns en hel del. Dert blev mest bebissaker men hittade även en jätte fin kostym till sambon som han ska ha på vårt bröllop till midsommar, endast 429 kr!!! Sedan b lev det lite kläder till mig ochsambon också. Slutsumman blev 3600kr.

Sitter nu och sorterar bland alla kassarna och ska börja lägga ner lite grejer i den bliovande BB-väskan. Någon som har förslag på vad jag bör lägga i den?

Kram kram tills nästa gång S

• busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-03-30 17:37:15 följande:
    skoj, jag vill med åka till ullared.får se när man får råd, ska köpa hus nu så de går ju mycke dit.nån som kan komma på lite roliga aktiviteter man kan hitta på med en 5åring.även saker som man kan hitta på med en bebis på 7½månad, typ rytmik mm
    Har du kollat vad de har för utbud på Gjuteriet i Karlstad?
  • busbajsen
    VB78 skrev 2008-04-07 19:46:07 följande:
    hallååå!!!(ekar det här inne eller )antar att ni har bättre saker för er nu när våren snart är här (hoppas vi iallafall)fika nån dag ute i mariebergsskogen kanske?
    [/citat]

Jag är på om det blir fika.
    Meria skrev 2008-04-07 20:00:24 följande:
    [citat]
    Hej på er! Blir lite rädd när jag ser sömnbristen en del av er har just nu Fick precis veta i helgen att vi ska få en decemberbebis till Rätt oplanerat, men välkommen för det Om att vara sjuk, Loke var frisk högst 1 vecka under februari och halva mars. Trodde aldrig stackarn skulle få äta en hel måltid igen. Tog ett tag men nu är han pigg igen och äter som en häst mer eller mindre
    Grattis till det nya pluset. En fråga bara... varför skriver du elak decembermamma i din presentation?
  • busbajsen
    Meria skrev 2008-04-07 20:15:38 följande:
    hehe, det är bara ironi från vad man har fått höra sen man blev medlem här. Hur hemskt det är att få barn i december, stackars små som måste vänta såå länge på att fylla år... Eftersom Loke var planerad och född på julafton är ju jag en elak decembermorsa. Ren ironi alltså och tack
    ok. Trode nästan att någon sagt alla dessa saker till dig. Det finns ju folk till allting.
  • busbajsen
    Meria skrev 2008-04-07 20:33:57 följande:
    Verkligen Gäller att inte ta dem på allvar bara. Jag tycker det är ok att inte försöka få barn i mars för att inte få i december, men det är såå störande när de kommer och säger att Loke kommer vara efter i skolan, lida psykiskt för att fylla sist när alla kompisar får gå på krogen /åka moped, få det svårare med en massa olika saker, som att de som är födda i december är en egen social grupp det är väldigt synd om
    Min syster fick barn när hon var 17 och till råga på allt skulle hon födas den 23/12, kom den 18/12. Så hon har fått höra en del också. Inte från våran släkt som tur är. De var med och stöttade till 100% redan från början. Kan ju tillägga att på 2½-3 års kontrollen så sa läkarna att hon har ett tal som en fem åring så inte är hon efter heller.
  • busbajsen
    VB78 skrev 2008-04-14 16:43:08 följande:
    ville bara tala om att vi har köpt hus!!!!skrev på papper idag!
    Grattis, vad kul. Vart har ni köpt huset?
  • busbajsen
    VB78 skrev 2008-04-14 17:14:23 följande:
    Tackar persiljevägen 3 stodene
    ok. Där är det fint har en kompis som bott inärheten.
  • busbajsen
    Kotten81 skrev 2008-04-20 19:14:06 följande:
    Blev mamma till en liten Nils den 15/4. Åkte in vid halv ett på natten och han kom halv två, var öppen sju centimeter vid ankomst till BB. Så totalt annorlunda förlossning än med Arvid, gick hur bra som helst denna gången - kan inte fatta att han är här. Försöker vänja oss vid tvåbarnskaoset, än så länge går det bra ( är väl för att sambon är hemma antar jag...vi delar liksom på barnen, han tar A och jag tar N ). Meria: Vi tog reda på könet, var inga problem. Syntes rätt bra ( enligt min sambo och BM ) att det var en grabb.
    Grattis till den nya lilla livet.
  • busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-04-22 19:10:24 följande:
    jag bor utan för k-d i väse de e helt kanon förutom att jag bor på arnön och mina ungar e enda ungarna på hela ön. men nu har vi köpt hus så nu blir de flytt till sommaren. ska flytta till vålberg. är uppväxt där. tycker de e bra att bo där med, är upp växt i vålberg.
    Vart i Vålberg ska ni flytta? Själv bor jag i Älvenäs, Ingenjörsvägen. Flyttade hit för ca 1 ½ år sedan.
  • busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-04-23 19:15:27 följande:
    lärkängen på påskeldsvägen så de e inte så långt bort.
    Vad kul. När ska ni flytta då?
  • busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-04-23 19:18:04 följande:
    27e juni längtar jätte mycket.
    Kan tro det. Det är ju så himla kul och få greja med sitt nya hem. Just nu håller vi på och renoverar bebisrummet och hoppas att vi blir färdiga om drygt en vecka. Sen har vi ett bröllop och planera vidare på också innan lilla L kommer till världen. Jobbigt men himla hul.
  • busbajsen

Husen var billiga här. Sen var det ett trevlig område också. Vi kommer ifrån Hammarö från början.

• busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-04-23 19:37:14 följande:
    jo älvenäs e helt okej, men området ovanför älvenäs e inte så trevligt.(gökhöjden). jag e uppväxt i vålberg och gubben kommer från karlskoga. fast de var så länge sen man bodde i vålberg så känner typ ingen mer än släkten.
    Nej Gökhöjden ska man nog hålla sig ifrån. Vi har har faktist inte märkt utav det stället alls sen vi flyttade hit. De håller sig väll på sin kant få man hoppas. En vikarie på mitt jobb bor på Gökhöjden och hon säger att det är ganska lungt där nu.... Ja ja, jag skulle inte vilja bo där iallafall.
    Vi känner inte så många här heller. Det är väll de närmaste grannarna då men de är äldre så vi umgås inte. Skulle va kul och ha någon i närheten att promenera med när man blir mammaledig.
  • busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-04-23 19:53:21 följande:
    ja de e ju inte så långt mellan oss sen. har ju med en bebis. och vänner kan man ju aldrig få för mycke utav. hänger gärna med ut och går när jag e ledig. hörde att gökhöjden ska bli nånting med kultur..hehe... undra om de e kultur för knarkarna då nej nu va jag elak. har inte vart på gökhöjden på nästan 10år så de kan ju ha hänt mycke. men de jag har hört så har de vart typ att de har behandlings hem för pundare där och de har behandlingen i husen brevid pundare som håller på. inte så smart. hehe
    Jo det finns ett behandlings hem där... Inte det bästa stället att ha ett på kanske. De har gjort ungefär det samma i Skoghall. Där har de ett behandlingshem för föredetta alkoholister bakom systembilaget. Man kn ju undra hur de tänker ibland.
    Nu ska jag gå och äta lite. Vi hörs kanske senare. Kram kram S
  • busbajsen

Karlstad-listan:

Meria - Maria 24 år - Loke 061224 - bf 081209 - Molkom

Mariajac - Maria 28 år - Molly 000327 - Ludvig 051231 - Love 080311 - Karlstad

Anna83KD - Anna 25 år - Alva 060318

VB78 - Veronica 29 år - Maxmilian 060608 Karlstad (fyller ju år snart o flyttar men skriver 29 ett tag till )

Trikarn - Lisa, 27 år- Korall 051124 - Costas 070205 ( Ds)

Lillaguldfisken- Emma 22år - Martin 070328 ? Karlstad

Annicka74 ? Annika 34 år ? Rebecka 060603 - Karlstad

Hoppsan06 - Emma 28 år - Felix 060811 - William och Viktor 080303

Fragole - Marie 26år - Ella 060822 - Freja 080308

FlovesT - Frida 32 år - Elliot 070209 - bf 080618 - Karlstad

TinaZ - Eva-Stina 39år - Karin 060807 - Karlstad

Busbajsen - Sofie 26år - BF 080717

• busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-05-07 14:54:52 följande:
    picknick låter jätte kul nästa vecka, hänger gärna med. kan inte denna vecka.
    Jag följer också gärna med på picknik nästa vecka.
Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--