Inlägg från: Fragole |Visa alla inlägg
  • Fragole

--<@ Karlstad, del VII @>--

Men vad trevligt med en ny tråd!

Ja vad skönt att dom små vill stanna kvar i magen en stund till Hoppsan! Vi har också STORA namnproblem här, och vi har bara ETT barn att tänkta på

Vi gillar Disa, och Malva. Disa får du gärna ta om du vill för det kommer inte att bli aktuellt för oss även om det blir en tjej. Disa Öberg lixom (DÖ) Nä det går ju inte!
    Vårt enda killnamn tänker jag inte avslöja för jag tror att det blir en pojke här

Nu är det som sagt inte SÅ långt kvar, och bebis får gääärna komma närsomhelst nu! Trött på denna mage som är ivägen överallt och dessa sammandragningar som jag gärna skulle slippa....

Blunda bland de blinda (BF 9/3)
  • Fragole

ÅH men hörrni! Vilket väder vi har idag!! Jag kan ju inte stå emot en långpromenad i solen (även om jag vet att jag får lida för det ikväll när ryggen värker och sammandragningarna kommer ) Men SKIT SAMMA det är ju bara SÅÅ härligt! *spritter i benen*
    Nu sitter jag här och mumsar (läs proppar) i mig bananchips GOTT! Å vad roligt det är förresten att det börjar hitta hit lite "gamlingar" till tråden!
    Hade bra allihopa!!

• Fragole
    Annicka74 skrev 2008-02-13 20:41:38 följande:
    Guu va gött de lät med bananchips!!! De var ju bara så länge sen jag åt de....*skriver genast upp på shoppinglistan*
    ja fast dom är inge bra. Det går ju INTE att sluta äta när man väl börjat :-S
  • Fragole

Hoppsan: när var det du var beräknad nu igen? Kommer inte ihåg riktigt, men har för mig att det inte var så långt ifrån "mitt" datum (9/3)? Spännnade är det ju iallafall nu när man känner att det inte är SÅÅÅ långt kvar

• Fragole
    Trolltrio skrev 2008-02-17 21:14:12 följande:
    Fragole: Har bf 16e, men räknar den 2e eftersom de säger att efter v 38 är man överburen med enäggs. Visst är det spännande!Tolkar varenda tecken, känner efter hela tiden. Väskan har varit packad sen v28 denna gången...
    Ok, ja jösses det är ju snart!
  • Fragole
    Hoppsan: Haha. Jag instämmer med föregående talare om din mage ! Jättefin! Jag trodde (med tanke på sf-måttet) att den skulle vara baaamse. Men det var den ju inte!
    Min mage är typ lika stor juh. Hehe.

Ang: Näe! Inte magsjuka igen! Jag som hade tänkt att vi skulle ta en fika på torsdag Men om ni skyndar er att vara sjuka klart så kanske det går haha.

Ella råkade ut för en lite krasch här i eftermiddags. Sprang runt och lekte ute i vårvädret och snubblar och slår i huvet i fruset grus Jag riktigt HÖR dunket som blir i huvudet. Lilla gumman! Ett jack i pannan (måste träffat en sten), läpparna spruckna och blödande och så näsan då som det bara forsar ur... Men det slutade blöda överallt istort sett på en gång.... Ett bad senare nu så sitter det en trött tjej å kollar på barnprogram... Mysigt det iallafall
  • Fragole

Kotten: Levande blommor?? Vad är det?? Haha

hoppsan: Jo det ska väl synas att dom små inte bara sitter still Lite små-ärr här och där får man nog räkna med om man (som vi) har en liten tjej som är mer vild än tam

VB78: Ja det är inte BARA det här med att köpa hus.... Fy det är många våndor man kastas mellan. Mkt att tänka på... Hoppas ni hittar ert drömhus iaf!

Ang: Piggelinglass? Du är väl inte gravid igen? hihi

Idag var Ella SÅÅ trött när hon kom hem från dagmamman så de bidde inget namnsdagsfirande. Får ta en extra lyxig fika imorrn istället

• Fragole

Ja vi kanske får uppdatera listan lite på vilka som hänger här

Ofir1: Välkommen hit! Å grattis till dom små underverken!

Trolltrio skrev 2008-02-20 10:00:40 följande:
    Ofir1: Kul att du hittat hit! Hade tänkt länka dig hit, men mitt minne fungerar inte för tillfället.Min ålder stämmer inte heller så bra, vi kanske får fixa till nästa nystart!Blä för dessa förvärkar! Hade regelbundna med bara fem min mellan igår mellan 21-02, som helt plötsligt avstannade. Jäkla kropp att luras på detta viset.
    NÄÄ usch va tråkit att värkarna stannade av! Hålla på att luras på dette vis! Hoppas att det blir "på riktigt" snart!
  • Fragole
    Ofir1 skrev 2008-02-22 13:42:18 följande:
    Är det någon lista jag ska skriva in mig på (ser att ni har en i ts)?
    Du kan hojta till Meria så får hon skriva in dej i listan i ts.
    Sen när den här tråden går ut och nån gör en ny, så tycker jag att vi kör en liten uppdatering av listan. Då har det ju kommit några små tillskott också
  • Fragole
    Trolltrio skrev 2008-02-22 17:54:17 följande:
    Nu har vi varit på nytt ultraljud! De små väger nu ca 2800g o 2600g, båda är större än vad felix var vid födseln!Blev dock grymt besviken, tidigare har det sagts att efter 38 fulla veckor sätter de igång osv, men nu tyckte de att jag ska gå till v40! Fick ny tid för ul om tre veckor. Vill inte!!! Hoppas verkligen det kommer igång innan dess. Hjälpte dock inte ett dugg med storstädning av huset igår, fick bara mer onda förvärkar. Fick dock order att åka in vid förvärkana nästa gång, för de vill se hur de små tål dem. Känns ju bara så fånigt att åka in för lite förvärkar!
    Oj vad mysigt att få se sina små igen! Men jag förstår att det börjar bli tungt nu. JAG tycker ju att det är det, och jag har bara hälften att bära Vet ni vad det är för krabater?
    Vi skulle ta reda på vad det var för filur i magen den här gången, men då gick det inte! Ja,ja... Vi hoppas att det snart visar sig iallafall
Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--