• Cissi o Nattis

Vad har ni för dammsugare, modell?

Jag ska köpa ny dammsugare, och är på jakt efter en som är bra, tycker att electrolux ultra silencer är bra, den är så dyr bara..

Vet någon en annan bra dammsugare som inte är lika dyr???

Vad har ni för dammsugare?
    Är den bra?

• Svar på tråden Vad har ni för dammsugare, modell?
  • Taggtroden

Vi har haft 4 dammsugare på 2 år nu, och blev helt tokiga på att ingen höll! Men sen köpte vi Philips Expression, 999:- och den är superbra!!

• ann0rlunda

wohoo. ska få en sån av mina föräldrar om en vecka. :) så jättedyr är den väl inte?? vad kostar den?

• Heavenlyfaith

Jag säljer Electrolux dammsugare o pratar mer än gärna för dom. Tycker defenitivt att man kan lägga ner en slant på något så viktigt. Vad kostar det inte att köpa nya hela tiden?

Ultra Silencer hos oss kostar 1990:-. Det är tätare än de flesta billigare varianter som blåser ut 50% av de partiklar du försökt suga upp. Den har ett tvättbart Hepa12 filter som filtrerar ca 80% bättre än vanliga filter. Den är väldigt tyst i jämförelse med billigare varianter som lätt gör en galen...
    En bra sak med nya Electrolux-dammsugare är att alla maskiner har samma påse, "S-bag", inget mer letandes o man slipper ta med betäckning varje gång man ska köpa påse. Dessutom har "S-bag" 4 olika varianter, välj en som passar dig bara men alla passar maskinen.
    Något som är väsentligt är sugeffekten på enn dammsugare o EJ wattstyrkan.
    Sugeffekten på Ultra Silencer ligger på 330 vilket är högt i jämförelse med även dyrare maskiner av andra märken.
    Wattstyrkan är egentligen oväsentlig o kan jämföras med fordon...
    TEX: En lastbil har bra många mer hästkrafter än en ferrari men vilken kör fortast?

Lycka till i ditt sökande. Nu har du min åsikt iaf

Själv har jag en Electrolux Oxy3 ZO6354

• ann0rlunda

hmm.. men finns det inte olika ultra silencer??

• Heavenlyfaith

Vill tillägga att min som jag har är dubbelt så dyr som Ultra Silencer men det är den enda maskinen på marknaden som är rekommenderad o stämplad av Astma o allergiförbundet samt att sugeffekten är högre, den har motor i munstycket, den har fjärrkontroll osv men jag har den av den anledningen att min son har väldigt kraftig astma.

• Heavenlyfaith
    Emelie88 skrev 2008-02-09 00:46:26 följande:
    hmm.. men finns det inte olika ultra silencer??
    Vad menar du med olika? Olika butiker har olika beteckningar på sina maskiner o det har med inköpsgränser/butiksgengre osv att göra... olika avtal hos Electrolux. Visst, jag vet att det finns en sämre variant av Silencer o jag minns inte men tror att det är Elgiganten som säljer den.
  • Heavenlyfaith

Då pratar jag om sugeffelkten som är sämre på just den modellen, inget annat ska skilja... men det är det som är viktigast!

• Heavenlyfaith

Nyfiken gul skrev 2008-02-09 00:57:06 följande:

har en Electrolux påslös dammsugare.. sprojtans ny... Skitbra!!
    Du menar en sån med självrengörande filter? Ja, dom e fina :) Det är en smaksak om man vill ha påse eller inte
  • Fru U

Jag älskar min electrolux ultra silencer. Den är som namnet säger väldigt tyst och det är viktigt för mig

Jag tycker att hastigheten går att ställa in bra (om man har den på lägsta - tar tex brödsmulor o dyl- så kan man knappt tro att den är igång)

Det som är negativt är att påsarna är små - men så är det  på många modeller, och det är svårt att komma under riktigt låga möbler med den

Live and let live
Svar på tråden Vad har ni för dammsugare, modell?