• Cissi o Nattis

Vad har ni för dammsugare, modell?

Jag ska köpa ny dammsugare, och är på jakt efter en som är bra, tycker att electrolux ultra silencer är bra, den är så dyr bara..

Vet någon en annan bra dammsugare som inte är lika dyr???

Vad har ni för dammsugare?
    Är den bra?

• Svar på tråden Vad har ni för dammsugare, modell?
  • Heavenlyfaith
    sommar2001 skrev 2008-02-09 11:55:04 följande:
    Svar på #26Då säljer du exakt samma maskin. Bara färg och varunummer skiljer. Kollade på electrolux portalen, båda har HEPA12 filter som tar upp 99,5% av partiklarna.
    öh... nej! Elgiganten säljer Ultra Silencer Z3369P
    Jag säljer en ZUS3374

www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/ViewSearch-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000M1h0i2mX;sid=dEkqf9RaKmMuf5P3wNvheTWZJ_wUnsw_d8Q=&categories=
  • sommar2001
    Heavenlyfaith skrev 2008-02-09 15:12:55 följande:
    öh... nej! Elgiganten säljer Ultra Silencer Z3369PJag säljer en ZUS3374www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/W...=
    Skillnaden är? Förutom varunummer och färg??

Titta på jämförelsen
    www.electrolux.se/node57.aspx

Där står det diock inte att den har ett hepa12 filter men det ser du här
    www.electrolux.se/node90.aspx

Så jag kan inte se någon skillnad. Men du får gärna upplysa mig.

Själv har jag en ZUS3376 och även denna är samma men har annan färg och annat varunummer.
  • Heavenlyfaith
    sommar2001 skrev 2008-02-09 18:13:52 följande:
    Skillnaden är? Förutom varunummer och färg??Titta på jämförelsenwww.electrolux.se/node57.aspxär står det diock inte att den har ett hepa12 filter men det ser du härwww.electrolux.se/node90.aspxå jag kan inte se någon skillnad. Men du får gärna upplysa mig.Själv har jag en ZUS3376 och även denna är samma men har annan färg och annat varunummer.
    Varsågod::

www.electrolux.se/node81.aspx&benefitid=1203
  • sommar2001

Ser fortfarande ingen skillnad förutom färgen och varukoden.
    Jo, förljer det med ett parkett munstycke med ZUS3374?

De har samma effekt, golvmunstycke, teleskoprör, sladdlängd, räckvidd, vikt, filter, påse m.m

Länken du skickade visar bara en bild och jag har redan jämfört modellerna..

Men nu ger jag mig, det är som att banka huvudet mot en betongvägg.

"sunkigare modell" och en länk utan produktinfo kan jag inte se som fakta.

• Heavenlyfaith
    sommar2001 skrev 2008-02-09 20:04:08 följande:
    Ser fortfarande ingen skillnad förutom färgen och varukoden.Jo, förljer det med ett parkett munstycke med ZUS3374?De har samma effekt, golvmunstycke, teleskoprör, sladdlängd, räckvidd, vikt, filter, påse m.mLänken du skickade visar bara en bild och jag har redan jämfört modellerna..Men nu ger jag mig, det är som att banka huvudet mot en betongvägg. "sunkigare modell" och en länk utan produktinfo kan jag inte se som fakta.
    Men skärp dig... är du ute efter ett tjafs så är väl inte "dammsugartråden" det bästa valet
    Tryck på länken så får du upp en bild SAMT denna text::

""Fokus på detaljerna
    Utöver att skapa en riktigt bra dammsugare lade vi ner lite extra tid på vissa detaljer när vi skapade den senaste versionen av Ultrasilencer. Stötdämparen och de mjuka hjulen skyddar ditt hem mot repor. Det mjuka gummihandtaget gör ditt grepp bekvämare, och dammsugarens utdragbara rör har förbättrats för att göra det lättare att kontrollera suget. ""

Men du läste nog inte eller scrollade kanske inte ens ner...

Trevlig helg på dig darling
  • Cissi o Nattis

Ingen som har nån lite billigare bra dammsugare typ för 1000kr?

• Miss Lau
    Julstjärna skrev 2008-02-10 10:05:15 följande:
    Ingen som har nån lite billigare bra dammsugare typ för 1000kr?
    Vi har köpt en för 500 kr att ha när vi städar bilen (har centraldammsugare inne). Den är förvånandsvärt bra och suger riktigt bra. Nackdelen är väl att den låter lite högt. Kan springa och titta vad det är för märke om du vill?
  • majamia1

vi har en Allaways centreldammsugare som vi är jättenöjda med

• Crazymadde

jag skulle med ha köpt en elotrolux, men det fick bli en samsung påslös pga djuren..
    den är rent ut sagt skit bra...
    blev avrådd för att köpa deras dammsugare, onoff tyckte inte att dem va värda sitt pris.. är nog en anledning varför dom bara ha 2 damsugare inne i butik..

Min största glädje är Cassandra!
  • Crazymadde

julstjärna, min dammsugare kostade 1100 tror jag en röd samsung. jätte nöjd. samsung ahr en annan skit bra damsugare! å snygg dessutom 

Min största glädje är Cassandra!
  • Kålrot

Vi köpte nyss en Elextrolux ultrasilencer för 1300 kr. På Expert.

• Kålrot

Taggtroden skrev 2008-02-09 00:28:08 följande:

Vi har haft 4 dammsugare på 2 år nu, och blev helt tokiga på att ingen höll! Men sen köpte vi Philips Expression, 999:- och den är superbra!!
    Den tänkte vi köpa först, de rekomenderade den i affärn, och den verkade prisvärd och bra.
Svar på tråden Vad har ni för dammsugare, modell?