• Jaylin

Aurorasamtal

Jag har blivit väldigt väl bemött på mitt Aurorasamtal (DS).

Jag har en jobbig förlossning bakom mig (6 år sedan) och är fortfarande förvånad över att jag överlevde den.
    Egentligen var det kanske en normal förstagångsförlossning, men jag var övertygad om att jag skulle dö och börjar fortfarande gråta när jag tänker på att föda vaginalt.
    När jag nu blev gravid igen så har jag från början varit helt inne på kejsarsnitt och ska helt ärligt säga att jag var så rädd att jag övervägde abort om jag inte skulle få det beviljat.

Jag fick komma till Aurorakliniken redan i v. 16 och vi pratade om min förra förlossning och hur jag upplevde den. BM sa att jag får snitt om jag vill det men att de naturligtvis helst vill att jag ska föda vaginalt.
    Om jag vill prova vaginalt får jag när som helst avbryta för snitt. Det tror jag dock inte riktigt på... tänk om det kommer in ett nödfall just då? Då lär ju jag hamna sist i prioriteringskön... och hellre planerat snitt än akutsnitt.

Men det kändes sååååå skönt att på en gång bli lovad snitt. Nu ska jag tillbaka först i april då vi ska gå igenom planen inför det hela.
    Hon erbjöd sig även att vi ska besöka förlossningen tillsammans, men det vet jag inte om jag vill.

Svar på tråden Aurorasamtal