• Angel in sight

Hur får man mer rumpa?

Det är i princip hela frågan. Har alltid haft en liten rumpa men den har ju passat min kropp då jag är rätt smal och kort men nu 8 mån efter förlossningen känns den ännu mindre än förut. Jag kommer i byxor jag inte kunde ha innan graviditeten så jag måste ha blivit mindre, runt höfter och rumpa. Jag vill inte att min rumpa ska bli mindre. Kan man träna den lite så den verkar större om det blir lite mer muskler?

• Svar på tråden Hur får man mer rumpa?
  • Aiwendil

Jag vet inte vad du ska göra för att få mer rumpa.
    Jag har som sagt tvärtemot problem jag... så... du kan mer än gärna få lite rumphull av mig *skrattar*

• Aiwendil

Det är verkligen synd att man inte kan dela med sig så Fundersam

• Omorfia

Knäböj och utfall. Jobbigt men det enda som funkar förutom silikoninlägg. Lycka till

• Bodi

En massa choklad.
    Nämen jag vet faktiskt inte är också född med mycket rumpa skulle gärna ge bort lite grann

• Tigerunge

Hade inte tränat på väldigt länge och min rumpa var rätt obefintlig. Började med spinning och bodypump och efter ett par månader så "kom den tillbaka". ¨å de träningsformerna rekommenderas verkligen-.

• patrikiden

När det gäller viktträning(muskelvolym) så är knäböj med stången på ryggen(djupa måste det vara) och marklyft de 2 övningar som ger absolut bästa resultat på sätes muskeln.

// Patrik

• fairyfloss

Spinning borde ju funka tycker man! Inte lika jobbigt som knäböj .

• plutto

Som "vardagsträning" så kan man ta 2 trappsteg i taget varje gång man går i trappor...

• isisisis

Jag tror inte man kan få större rumpa.
    Bara fastare.
    Det är nog genetiskt.
    Det finns silikonbehandlingar förstås!

Ni som föreslår trappmaskin.
    Vet ni om det fungerar?

Nog hade det varit värt besväret om det fungerat!

• Jessiepessie

Skulle jag också vilja ha tips på!
    Hehe jag är ganska lite och smal, men rumpa har jag, en riktig putig sak, men är inget vidare bred om höfterna.. Det är mitt största kroppskomplex. Mer höfter och rumpa tack!

• Angel in sight
    patrikiden skrev 2008-02-09 12:18:21 följande:
    När det gäller viktträning(muskelvolym) så är knäböj med stången på ryggen(djupa måste det vara) och marklyft de 2 övningar som ger absolut bästa resultat på sätes muskeln.// Patrik
    Jag tränar aldrig på gym så jag kan väl inte göra de övningarna då. Vad kan man göra utanför gymmet?
  • Angel in sight

nej, jag tror inte heller man kan få större rumpa såtillvida men man kan ju muskla till den rumpa man har så kanske den ser lite större ut ändå Glad.

spinning är ju roligt förstås. kanske ska börja komma iväg på det.

• Bevabus

Ställ dig riktad emot ett objekt. Kan vara ett köksbord, en vägg..spelar ingen roll. Så länge du har nåt att hålla i lite lätt. Helst så ska händerna vara nere vid dina höfter så armarna bara slappnar av. Men att du ändå håller balansen.
    Stå ihop med benen.
    Sen lutar du överkroppen en liten bit framåt (tänk på att ha relativt rak rygg). Sedan så lyfter du ditt ena ban (rakt) och pressar det bakåt en bit tills du känner att ryggen säter stopp.
    Upprepa detta så många gånger du vill. Göra lika många gånger på andra benet (Y) om du inte förstod min förklaring så är det bara att skriva till mig (Y)

Svar på tråden Hur får man mer rumpa?