Rädsla för döden
Jag är rädd för döden men så är jag rädd för att bli riktigt gammal och klen också så jag vill inte leva hur länge som helst. På senare tid har jag insett att jag är ungefär lika rädd för livet också, Jag är rädd för att få en långdragen plågsam död.
Jag tror att vi alla är själar (andar) som lever i våra kroppar från att vi föds och tills vi dör och sedan fortsätter vår existens andligt en lång eller kort tid tills vi föds som människa igen (jag längtar inte efter att födas på nytt).
Om det däremot inte är så som jag tror utan att vi dör och upphör existera så är det ju i min mening ingenting att oroa sig för, för då finns vi ju inte mer och vet ingenting om någonting.
Om jag visste säkert att min existens upphör när jag dör så tycker jag faktiskt att det lockar med självmord för varför ska man kämpa med livets lidanden och oro över det ena och det andra om det ändå inte finns någonting mer när livet är slut(?),
Nåväl, jag vet inte så jag fortsätter att tro att livet är evigt och i min tro så är varje liv en erfarenhet som leder till utveckling av oss alla var och en,