• Skarpa

Vegetarisk tacofyllning

Ska bjuda på tacos i helgen, och två av de som kommer är vegetarianer. Någon som kan dela med sig av någon smarrig röra till deras tacos istället för köttfärs?

• Svar på tråden Vegetarisk tacofyllning
  • Avia

Finns ju vegetarisk köttfärs. Quorn kan jag varmt rekommendera, jättegott oavsett man är vegeterian eller inte!

• Skarpa

Har för mig att de inteäter kött bland annat för att de inte gillar smaken... då kanske inte veg. "kött"färs är så bra. Smakar inte det rätt mycket som vanlig köttfärs (kommer ihåg det så från när jag smakat det själv...)

Vad exakt är quorn då? Hur lagar man till det?

• Majsan81

Jag har många kompisar som är vegetarianer och vi äter ofta tacos ihop! Antingen med quorn, det ser ut som köttfärs fast är svamp. Man steker upp det precis som med köttfärs och använder samma kryddor som man använder till köttfärsen när det skall ätas tacos. Använder vi inte quorn så brukar de äta keso till! Har hört att många andra vegetarianer tycker det är gott. Hos mina vegkompisar så är den där med chili o paprika ( tror den heter så) en favorit! Nått att tänka på Lycka till!

• Skarpa

Får nog bli quorn, då!

Tack för hjälpen!

• Lady Namárië

I Santa marias tacossortiment finns en påse tacokryddad vegfärs (sojaprotein) som blir jättegod!

• first timer

Annars så är det gott att göra en egen tomatröra med bönor i, tex Kidney-bönor. Det har vi gjort några gånger.
    Typ hacka några tomater, spä med Taco-sås, salt, peppar, vitlök, lite socker och så de bönor som man vill ha.
    Funkar både kall och varm!

Svar på tråden Vegetarisk tacofyllning