• AnneSophie

Vad är det som är så snyggt med Partylite-produkter egentligen?

Jag är hemskt ledsen om jag klampar någon på tårna nu men jag har faktiskt länge undrat...

Alltså undrat vad som är så bra/snyggt med Partylite-produkter (tänker främst på ljusstakar etc)? Och varför en del talar så varmt om, och fyller sina hem med, dessa...ting.

Det mesta jag har sett (har även kollat på hemsidan) har varit rätt "smaklöst" (i brist på bättre beskrivande ord) liksom.

Kan någon förklara? Kanske tom visa bild på det som gör Partylite så speciellt och så populärt att det finns homepartys för detta överallt.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Vad är det som är så snyggt med Partylite-produkter egentligen?
  • Sciarlotta

Tyvärr så kan jag inte förklara eftersom det är ett mysterium även för mig.. Fundersam

Stå på dig - annars gör någon annan det!
  • TezzyBump

Jag diggar deras ljus! brinner snyggt och doftar underbart!
    de har ett fåtal fina ljusstakar.. men inte många :p

• snuttP

Jag vet inte ens va det är. hehe.. kanske har du nån länk, så ska jag ta mig en titt och säg vad jag tycker.

• HeddaBigBum

Aldrig hört talas om Partylite, me nu blev jag så pass nyfiken att jag ska ödsla min gyllene tid på att googla om det tror jag...

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Kickan 84

Aldrig hört talas om faktiskt, men jag är kanske lite bakom flötet här uppe i norr

Kollade dock in hemsidan nu och jag fattar ingenting, finns det folk som har sånt? Förlåt, men det föll mig icket i smaken!

• Alvi

Jag har en najs ljusbricka på fötter som ser helt okej ut, men det andra, det med snirkel-snurkel och rosa glas - det är tacky!
    Sen har de ju rätt "enkla" grejer, typ svart-vitt och helvitt, men det är bara boring och alldeles för dyrt för vad det är!

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • AnneSophie

Ja alltså egentligen så begriper jag mig inte på dessa home parties alls. Oavsett produkt. Så det är kanske mig det är fel på.
    Tycker bara att folk verkar vara villiga att betala så galet mycket pengar för så...lite.

Intressant att se att jag inte är ensam iallafall.

Jag får se om en entusiast visar sig i tråden snart.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Dezzie

Jag tycker bara att de är dyra. Har handlat som den solidariska vän man är när väninnorna har partyn. De doftar eg bara när de står i skåpet, tycker att tom Ikeas doftljus doftar mer. Så av mej får Partylite tummen ner.

• emmakatta

Jag satt faktist och kollade på partylites hemsida efter en bekants lyriska beskrivning av ljusen. Men jag förstår knappast vad grejen är. Har hört att dessa ljus inte blir lika varma i stearinen som andra ljus, men jag brukar inte stoppa ner händerna i värmeljus så jag klarar mig ändå

• krypsyl

Jag har ett par fyrkantiga glasljusstakar som passar för värmeljus (eller te-ljus som det heter på partylite-språk) eller votivljus (partylite-språk igen). De är fina!!! Men annars är det inte många ljusstakar som tilltalar mig från dem. Däremot är ljusen fina och har goda dofter, både starka och diskreta! På visningen som jag var så jämförde säljaren ett vanligt värmeljus och ett "teljus" i samma ljuslykta och "teljusen" var mycket finare eftersom de är i en liten glasform istället för aluminium (eller vad det nu kan vara på vanliga värmeljus). Man ser färgen och ljuslågan väldigt vackert! Men det finns andra som också har värmeljusen i glas...

Men som sagt, inte många ljusstakar man blir sugen på direkt...

Svar på tråden Vad är det som är så snyggt med Partylite-produkter egentligen?