• AnneSophie

    Vad är det som är så snyggt med Partylite-produkter egentligen?

    Jag är hemskt ledsen om jag klampar någon på tårna nu men jag har faktiskt länge undrat...
     
    Alltså undrat vad som är så bra/snyggt med Partylite-produkter (tänker främst på ljusstakar etc)? Och varför en del talar så varmt om, och fyller sina hem med, dessa...ting.

    Det mesta jag har sett (har även kollat på hemsidan) har varit rätt "smaklöst" (i brist på bättre beskrivande ord) liksom.

    Kan någon förklara? Kanske tom visa bild på det som gör Partylite så speciellt och så populärt att det finns homepartys för detta överallt.


    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Vad är det som är så snyggt med Partylite-produkter egentligen?
  • Monica H

    Från ditt inlägg 91: Tom ÖB ibland o där kostar det en tia eller så...


    jummie skrev 2008-02-13 20:22:48 följande:
    För mig är det inte design o hantverk då det inte är direkt nyskapande..just för att man ser modellerna tom på ÖB (o jag tycker att det känns som om de funnits där lääääänge). Det var så jag menade. För MIG på är PL, till utseendet, allt för likt krimkrams o det känns inte som stil, finess o klass. FÖR MIG! Det är min poäng, att jag inte uppfattar den på samma sätt som den som köper det.Men har man hittat sin stil så kör i vind. Jag delar den inte men lider ju ingen direkt skada av att andra har den smakensen så JAG inget om nån tia..har inte pratat priser specfikt öht
  • jummie

    Ja se där jamen då har jag väl sagt att de kostar en tia. Hur som helst så har du förklarat bra varför du köper PL, även om jag inte håller med dig i dina åsikter.

  • MammatillMeja

    orkar inte läsa hela tråd för att få svar utan kan bara instämma i TS...så fult jag förstår inte alla grejen?! smaklöst är också ett ord jag kunde valt!


    gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • Snooze

    Fast alla ni som hävdar att ALLA PartyLites produkter är fula/smaklösa.....jag köper inte det. PL byter ut en hel del produkter och kommer med nyheter varje halvår och sortimentet består alltid av många olika stilar. Att rata allt är samma sak som att säga att ALLA H&M´s kläder är fula eller anse att ALLA svensktillverkade bilar är skit....Jag tror inte det är så mycket ljusstakarna som stör er utan att ni är anti till själva företaget och det accepterar jag utan problem.
    Personligen älskar jag saker som inte alla andra har...alltså uppskattar jag PL och dylika företag som inte når stora massan som tex ÖB gör....jag vill att folk ska fråga -var har du köpt den?? och inte konstatera -Jaha, den har du köpt där, jag har sett många som har den!

    Fast det är ju min högst personliga uppfattning, har ni bestämt er för att ALLT från PL är fult....tja, då kan nog inget som varken jag eller någon annan skriver få er att ändra er.

    Trevlig Alla Hjärtans Dag! Maria

  • AnneSophie
    Snooze skrev 2008-02-14 09:01:47 följande:
    Fast alla ni som hävdar att ALLA PartyLites produkter är fula/smaklösa.....jag köper inte det. PL byter ut en hel del produkter och kommer med nyheter varje halvår och sortimentet består alltid av många olika stilar. Att rata allt är samma sak som att säga att ALLA H&M´s kläder är fula eller anse att ALLA svensktillverkade bilar är skit....Jag tror inte det är så mycket ljusstakarna som stör er utan att ni är anti till själva företaget och det accepterar jag utan problem. Personligen älskar jag saker som inte alla andra har...alltså uppskattar jag PL och dylika företag som inte når stora massan som tex ÖB gör....jag vill att folk ska fråga -var har du köpt den?? och inte konstatera -Jaha, den har du köpt där, jag har sett många som har den!Fast det är ju min högst personliga uppfattning, har ni bestämt er för att ALLT från PL är fult....tja, då kan nog inget som varken jag eller någon annan skriver få er att ändra er.Trevlig Alla Hjärtans Dag! Maria

    Nej jag är inte anti företaget alls. Jag tycker som sagt bara att de produkter (nu pratar jag ljushållare och ljusstakar) som jag sett definitivt utseendemässigt eller kvalitetsmässigt är i närheten av det absurda överpris (som då ska stå i förhållande till den fantastiska kinesiska massproduceringskvaliten) som många verkar ha.
    Jag kan liksom inte förstå varför PL är så poppis. Men det måste ju ha med själva ljusen att göra då antar jag.

    Och jag häpnade faktiskt över priserna som nämndes här i tråden igår.
    Jag menar...den där zebran...för 599 kronor. Femhundranittionio kronor liksom.
    Är det priset försvarbart?

    Ni som är konsulter... Hur mycket säljer ni för på en normal "visning"? Har tex zebran en strykande åtgång?


    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • AnneSophie

    "som jag sett definitivt utseendemässigt eller kvalitetsmässigt"
    =
    "som jag sett definitivt inte, varken utseendemässigt eller kvalitetsmässigt "


    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Snooze

    Svarar inlägg #105: Nja, just zebran säljer jag kanske inte massor av men andra produkter i samma prisklass tex Sunesta Stormlykta för 559:- säljer jag nog i snitt en på varannan visning. Mina visningar ligger oftast mellan 3000:- och 4000:- sen har jag haft både lägre och högre försäljning.

  • emmakatta
    Svar på #104
    Nej jag har inte sagt att jag tycker allt från partylite är fult. Men jag har aldrig sett något särskilt snyggt. Jag tycker även att priserna verkar vara mycket dyra. Jag har inget emot att betala, men då vill jag ha modern design för priset. Och även om partylites giraff har en enastående kvalitet så kryllar billighetsaffärer av liknande
  • Miss Lau

    Jag har ingen råkoll på PL produket men jag har inte sett en enda lyckta, ljusstake eller annan pryl som har varit snygg. För mig ser det ut som ÖB/Ellos eller vilka lågprisprylar som helst. Och om man nu gillar den stilen så förstår jag personligen ändå inte varför man väljer att betala PL överpriser. Är det för att man vill ha "märket"?

  • Fogen

    Hittar jag något snyggt i PL katalogen så köper jag det, alla deras "märken" i katalogen har ett enormt stort andrahands-värde, hur fina eller fula man själv tycker de är. Konstigt nog så är det så , kolla på tradera, ibland säljs endel även på blocket har jag sett.

    Deras ljus köper jag oavsett priset, kanske för att jag tycker de är värda pengarna för mig, jag har inte hittat annat märke där doften tilltalar mig på samma sätt. Jag kan köpa dem då ekonomin tillåter, hade jag haft sämre ekonomiska förutsättningar så hade jag säkert valt andra billigare märken. Man kan ju blanda märken och få vara ensam om kombinationen. Vad tråkigt det skulle vara om vi alla hade samma smak.

Svar på tråden Vad är det som är så snyggt med Partylite-produkter egentligen?