• glitterkorn

Ni som bor i lägenhet o har balkong ställer ni ut barnen o låter dom sova där på dagen i bland ?

Ni som bor i lägenhet o har balkong ställer ni ut barnen o låter dom sova där på dagen i bland ?

Jag ahr gjort det en gång , men det känns lite dummt tänk om grannarna tycker jag är jätte konstig om jag gör så typ , asså jag har ju öppen dörr ut o är i närheten så jag hör honom men endå ..

hur gör ni ?

visst är vi ute och går cirka en timma om dagen men det kan ju vara gott o bra för dom med lite mera frisk luft !!

• Svar på tråden Ni som bor i lägenhet o har balkong ställer ni ut barnen o låter dom sova där på dagen i bland ?
  • Snooze

Vi bodde bara i lägenhet med första barnet och hon sov i vagnen på balkongen flera gånger varje dag.
    Varför skulle grannarna reagera?? Och var ligger skillnaden om du bor i villa å har vagnen på trappan/altanen??
    Alla mina fyra barn har sovit ute från början till slut...ingen av dom har någonsin kunnat sova inne på dagarna. Skulle aldrig falla mej in att undra om grannarna tycker jag är konstig, det är ju oftast så att barn sover bäst ute.
    Så länge du hör när barnet vaknar tycker jag du ska fortsätta låta honom sova ute om han sover bra.

• lokacitron

Nej det gör jag inte, men anledningen är att vagnen står i garaget och vi tar bara upp liften.

• 68an

klart du kan söva h*n där. vi ville det men det gick inte då dörröppningen var för smal för vagnen.

• maij

här står barnen ute hela tiden, även om man inte har balkong är det vanligt att vagnen står utanför huset eller utanför caféer osv. skulle inte våga lämna mitt barn utanför en affär eller café i sverige, men här är det tryggt.

• logg81

Jag har inte testat om vagnen går genom dörren....
    Men i sommar har jag tänkt ta ut liften och låta henne sova i den på balkongen. Jag är själv en "balkongmänniska" så det blir enklast att ha henne där ute med mej...

• Disela

Inte vagnen, men jag hade bilstolen eller liften ute flera gånger. Nu är hon så stor (8 mån) att hob varken ligger i mjuklift eller sitter i portabel bilstol.

Barn sover ju oftast bättre ute i friska luften, så ha ungen ute!

• emmylus

Har inga barn men tyckte det var en bra idé. Ska absolut låta min kommande (?) bebis sova på vår altan. Med dörren öppen så klart. Jag har dessutom tre hundar som lär varna om någon okänd försöker ta sig in i trädgården, så jag är inte orolig. Dessutom är nog altanen enda stället vi skulle få plats med vagnen i vår lilla lägenhet, så det är ju perfekt...

• mama cherry

Om vi har varit ute och han har somnat i vagnen. Känns taskigt att väcka honom och börja ta av ytterkläder... Då låter jag honom sova vidare på balkongen. Vi har som tur inglasat, annars skulle duvorna sätta sig på honom ;)

• Jenko

Jag hade mer än gärna ställt ut vagnen på balkongen, då hon sover mycekt bättre utomhus. Men vi bor tre trappor upp, utan hiss, så vi har vagnen nere i trapphuset.

• Jenko

..ska kanske tillägga att dottern inte sover i trapphuset, utan henne bär vi upp

• MissXXX

Hade inte min jäkla balkongdörr varit så smal så hade jag gärna ställt ut henne där. Är ju jättemysigt att sova i frisk luft och jag upplever att hon sover längre då. Låter henne sova ute så mkt som möljigt när jag får möjlighet :)

• MissXXX
    Jenko skrev 2008-02-10 13:04:32 följande:
    ..ska kanske tillägga att dottern inte sover i trapphuset, utan henne bär vi upp
    hehehe
  • Ina75

vår son sover middag i vagnen på balkongen. Även grannarna låter sitt barn sova på sin balkong. Ser inget konstigt i det alls.

• Jonnys tjej

Japp brukar oxå låta honom få fortsätta sova i vagnen på balkongen efter att vi varit ute.. har oxå inglasad balkong..

• Miss Lau

Vi lät alltid dottern sova i vagnen ute på balkongen när hon var liten. Perfekt tyckte jag!

Svar på tråden Ni som bor i lägenhet o har balkong ställer ni ut barnen o låter dom sova där på dagen i bland ?