• Anonym

Utomkvedshavandeskap

När, vilken vecka, och vilka symtom hade ni när ni hade utomkvedshavandeskap?
    Jag är i vecka 9 och har lite ont på höger sida, vid blindtarmen ungefär eller ovanför blygbenet. Det känns lite som man har en utspännd bubbla. Det gör inte ont, utan känns lite som jag får som en sträckning. Jag brukade känna så här när jag hade ägglossning. Det gör inte ont när jag trycker. Jag har inte haft några blödningar eller konstika flytningar och jag har ingen feber.
    Jag har blivit mer svullen på ena sidan magen, kan det vara blod somm samlas?? Men borde jag inte ha ont då?

• Svar på tråden Utomkvedshavandeskap
  • Pysse

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga-gratis och skadar aldrig.

Jag har haft utomkvedshavandeskap - men fick symptom mycket tidigare - vecka 6 tror jag. Hade ont och lite blödningar.

• wellah

utomkveds kan man inte gå så långt med har jag för mig, utan i vecka 7 senast sprängs äggledaren (läst det här på forumet)... det du känner är nog vanlig växtvärk bara.... om du är jätteorolig kan du kanske be att få göra ett vaginalt ultraljud. Enligt vad jag förstått så gör det jäääääääääävligt ont med utomkveds....

• Pysse

wellah - jag hade inte alls särskilt ont-hade jag inte haft blödningen hade jag aldrig gått till doktorn.
    Däremot hade jag mensvärk hela graviditeten med min son

• wellah

pysse - ok, jag återgav bara vad jag läst i nån tidigare tråd...

• Anonym

Mer?
    Ni som hade, var ni mera svullen på ena sidan? Kanske det bara är en nerv som är i kläm. Men det känns faktiskt som om man skulle har ägglossning på ena sidan. Det är som lite känningar bak i ryggen. Känns lite som att jag inte kissat på länge, men jag gjorde det nyss! När livmodern växer, kan det kännas mera på ena sidan då??

• wellah

anonym: jag har kännt som dig hela tiden, främst höger sida, stickningar, som om jag är kissenödig, ryggont osv. är i v9 nu och jag tror det är vanlig växtvärk...... annars är jag lika illa ute som dig ju!

• Anonym

Wellah--> Det är så jobbigt att vara så orolig. Jag har försökt leta på näten. Men det står så lite om symtom.

• wellah

anonym- jag tror inte alls det är någon fara, du är såpass långt gången att ett foster inte ryms i äggledaren som jag förstår det..... du skulle alltså förmodligen ha sprängt äggledaren nu och haft ONT :-O Det är nog ingen fara, tänk att de flesta graviditeter går alldeles utmärkt, det kanske värkar jättevanligt då du läser här på forumet men faktum är att i "verkligheten" är det inte alls lika vanligt,,,,,, jag vet bara en på riktigt som fått utomkveds och det var 10-15 år sedan, en avlägsen släkting typ.... man får försöka tänka positivt, har flera vänner som ska ha barn och ingen har stött på komplikation....

• Anonym

Wellah--> Vad gullig du är, det stämmer säkert. Men att jag är mer svullen på ena sidan gör att man blir lite nojjig. Men jag kanske är lite snebyggd och kommer att ha en mage på sniskan!

• wellah

ehehehehe var glad så länge du inte får magen på ryggen ;) det skulle se kul ut ;)

• Anonym

Kanske har det loggat in någon annan som vet!

• Anonym (opererad)

Jag har precis kommit hem från sjukhuset då jag har opererats akut för utomkvedshavandeskap.
    Har haft molande mensvärk, lite mer tilltagande ibland och lugnare ibland. Det kom liite blod i går morse, men inte mycket...
    Men ringde gyn och jag fick komma upp kl 10 och kl 13 operarades jag. De tog högra äggledaren.
    Jag var i v.6.

• Anonym (Jag hade)

Jag hade som du i början av min graviditet med dottern. Jag kände det som en "bulle" på höger sida, på den äggstocken. Anatgligen där jag blev befruktad och där ägget släppt. Så, det ska inte va nån fara! Desto längre gången du blir så kommer det ut mer mot mitten, om du förstår hur jag menar? Men ont eller blödning ska du inte ha! Eller, tja lite växvärk hade jag, men inte så att det gjorde jätteont. Svag molvärk, typ mensvärk. tror inte du behöver oroa dig

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap