Börja dagis vid 15 månader
Hej!
Min dotter blir 15 månader i augusti och strax efter det har vi bestämt att skola in henne på dagis. Storebror som då fyller tre kommer att gå på samma avdelning (honom skolade vi in i januari 05 då han var två år och 4 månader).
Jag har lite lätt ångest över att skola in min dotter eftersom det känns så snart och som om det skulle vara alldeles för tidigt. Samtidigt så känner jag att hon har mycket lättare för att acceptera andra människor än min son hade så jag är ändå positiv.
Jag söker nu inga åsikter från de som anser att det ÄR för tidigt att inskola ett barn på dagis vid femton månaders ålder eftersom vi redan bestämt oss för att skola in henne då och jag behöver inte mer ångest utan styrka i att genomföra detta på bästa sätt. (De som vill diskutera när man "BÖR" inskola ett barn på dagis kan väl vara så vänlig att skapa en egen tråd . Jag behöver höra allt det positiva som finns att höra... så alla ni med positiva erfarenheter av att skola in sina barn på dagis runt 15 månaders ålder... SKRIV!
*hoppas vid gud att någon skriver nu, skrattar*
Kram på er!