• Billan n

Blastocyst mindre chans?

Hej på er....

Stämmer det att det är mindre chans att ägget fäster om det är odlat till blastocyst än om det bara skulle va odlat i 2 dagar?
    Läste det här nånstans nån skrev att det var som att välja mellan pest eller kolera när det gällde att odla äggen till blastocyst?
    Jag har alltid fattat som att chansen varit mycket större med blastocyst även att det skulle fästa lättare?

Kram på er

• Svar på tråden Blastocyst mindre chans?
  • Billan n

Ingen som vet nått om detta?

• Leilani

Är inte heller så insatt i detta, men efter vad jag har läst så har ju blastocysten ett försprång på så sätt att den bevisligen har klarat minst en delning till jämfört med ett 2-dagars där man ju faktiskt inte vet om det klarar nästa delning eller inte.
    Så rent kvalitetsmässigt borde blastocysten va bättre men sen är det ju det lilla kruxet att det ska fästa oxå....
    Och det där är ju rena lotteriet egentligen. Man läser ju om såna som har "toppägg" o ändå inte lyckas (tex. jag själv...) medan andra kan ha sämre o lyckas bättre!
    Önskar iallfall stort lycka till, ruvar du nu eller?

• Billan n

Tack för svaret,.....Ja jag ruvar fast inte på en blastocyst ,, lyckas inte denna gången mensen är på G nu känns det som den kan komma när som helst....

Funderar på blastocyst för vi kommer köpa ett 3-pack privat sen och där kan dom odla så det blir blastocyst men då hörde jag detta senare här och undra om det stämde eller ej....Jag hoppas inte det

• Leilani

Ja jag skulle definitivt vilja prova det på vår nästa ivf, vad har man att förlora lixom?
    Om man får ut flera bra ägg kan man ju blanda lite o ta några av varje!
    Hoppas du har fel angående mensen o att den lill* har bestämt sig för att bo kvar!

• Simba79

Om man får tillbaka en blastocyst är det större chans att det går bra än när man sätter tillbaka ett 2-dagarsodlat. Däremot är det tuffare för ägget att överleva utanför livmodern de extra dagarna vilket gör att risken ökar att man står utan ägg när det är dags för ET om man inte har många ägg från början.

Svar på tråden Blastocyst mindre chans?