• jenni82

ja jag inser själv vilken otroligt onödig fråga det här egentligen är

men jag undrar verkligen
    får sjuksköterskor ha smycken på sig under arbetstid?

och jag har ingen annanstans jag riktigt kan fråga.
    tacksam för svar.

• Svar på tråden ja jag inser själv vilken otroligt onödig fråga det här egentligen är
  • Snorkis

Inte på fingrarna/händerna....

• MJAD

inom vården får man inte ha smycken på sig överhuvudtaget me tanke på smittrisk men även för att patienter kan fastna eller dra i dina smycken så du gör illa dig.

sen följer inte alla detta, d vet ja när ja själv jobbar inom vården.
    finns många regler, man får inte heller ha långa naglar å inte målade naglar.
    detta e för smittrisk å för att inte skada patienter

• sAiLe05

Beror lite på var och vad man jobbar med som sjuksköterska.
    Är man med patienter så ska det inte finnas vare sig ringar, armband eller klockor.
    Inte nagellack heller får man ha.

Vår lilla bäbis är snart storebror...
  • Moulin Rouge

Är väl lite olika beroende på vad du jobbar med. Och även VAR du jobbar kan jag tänka mig, men i Lund (lasarettet) så får du inte ha ringar, armbandsklockor, långa naglar, nagellack, hängande örhängen, långa halsband, långa ärmar (tex långärmad tröja u bussarongen/klänningen), eller långt hår löst. Dom är ganska hårda med det, i alla fall på "min" avd.

• Bicky

Gäller det samma för läkare? Gäller det även på typ vårdcentraler?

Moulin Rouge skrev 2008-02-10 21:19:34 följande:
    Är väl lite olika beroende på vad du jobbar med. Och även VAR du jobbar kan jag tänka mig, men i Lund (lasarettet) så får du inte ha ringar, armbandsklockor, långa naglar, nagellack, hängande örhängen, långa halsband, långa ärmar (tex långärmad tröja u bussarongen/klänningen), eller långt hår löst. Dom är ganska hårda med det, i alla fall på "min" avd.
  • Leija

Tror det är mest noga på sjukhuset!
    Beror nog som sagt på vart man jobbar och så...

• ThisIsMe
    Bicky skrev 2008-02-10 21:22:35 följande:
    Gäller det samma för läkare? Gäller det även på typ vårdcentraler?Moulin Rouge skrev 2008-02-10 21:19:34 följande:
    På vårdcentralen där jag gör min praktik gäller ungefär samma, även för läkare.
  • Malmöflicka

Det gäller även för läkare (som skrämmande ofta har långärmade rockar på sig).

• jenni82

ok tack för era svar.
    en fråga till, varför "får" man inte ha långärmat på sig?

• Bicky

Men de kanske är frusna av sig!

Malmöflicka skrev 2008-02-10 21:30:48 följande:
    Det gäller även för läkare (som skrämmande ofta har långärmade rockar på sig).
  • sAiLe05

Det är ohygieniskt. Man ska sprita sig upp till armbågarna efter avslutat "arbete" med en patient. Har man då långärmat på sig så sitter "bacillerna" på ärmarna på tröjan ist.

jenni82 skrev 2008-02-10 21:32:36 följande:
    ok tack för era svar.en fråga till, varför "får" man inte ha långärmat på sig?
    Vår lilla bäbis är snart storebror...
  • Bicky

Finns det mycket MRSI på sjukhusen i Sverige?

• Malmöflicka
    Bicky skrev 2008-02-10 21:44:37 följande:
    Finns det mycket MRSI på sjukhusen i Sverige?
    Jag vet inte om det finns mycket MRSA, men det finns.
Svar på tråden ja jag inser själv vilken otroligt onödig fråga det här egentligen är