Inlägg från: Brollie |Visa alla inlägg
  • Brollie

Design & Kreativitets Tråden 1

Hej, jag var också med på kursen...
    Jag virkar mössor både till vuxna och barn, väskor och lite annat som jag hade tänkt sälja, när jag bestämt vilka mössor som ska vara med i kollektionen. Ska virka upp ett gäng så jag har sen när beställningarna väller in!
    Har bilder här på fl på en del som jag gjort. Att sätta priser känns jätte svårt, det håller jag med om....

• Brollie

Gokväll, jag kommer göra väskor också, ungefär som den lite större blå som jag har i galleriet. Den blev lite dyr, så nu har jag bytt garn och är i full gång med att göra en modell som man senare kommer kunna handla. Återkommer med pris men mellan 100-200 och den kommer vara i lagom shopping/badkasse-storlek!
    Hoppas alla får en fin helg!

• Brollie

Har tänkt att göra dem i en vit variant och en blå! Så det blir lättast om du vill ha en snabbt! Återkommer med bilder så fort den första är färdig!

• Brollie

Har inte tid att effella mig; ska virka virka virka.... Två bra saker som frisören (!) tipsade mig om *kvinnor ska hålla ihop* att dels när man väljer namn på biznizen är det bra att ha nåt på A så man kommer först på olika listor och det kan vara ide' att lägga ut det på eniro, så småning om iallafall.
    Dels att det inte är för krångligt, men det var väl ingen nyhet, fast vi äääälskar ju krångliga namn??! Haha!
    Sötis, inte skoj att vara sjuk, krya på dig!
    Fe, vad är det för nytt mönster som du har på G?
    Och sen om nån annan läser i tråden och blir sugen; skriv gärna i tråden om ni vill!

• Brollie

Hej Mazzy!
    Vi var på en Designa och tryck ditt eget tyg-kurs!
    Spännande med tovning, alltså! Har testat det och det är verkligen roligt! Kollar in hos dig för att se om du har bilder.
    Nu har jag lagt in lite barn mössor som jag gjort, kommer bättre bilder (med mindre bilxt ) imorgon, om jag hinner. En väsk-modell är också färdig, även där kommer bild imorgon. Stötte på en kille idag som jobbar med att göra hemsidor, men kunde inte kasta mig om halsen på honom direkt, haha, så jag får se senare om jag stöter på honom igen, så man kan få lite tips och sånt. Har hans mail iallafall! Jobba på brudar!

• Brollie

Hej Cecilia och tack! Ska kolla hos dig... ska även kolla hos Fe!
    Har en väska till på gång och så har Sötis beställt hos mig... Dina westisar på rosa botten blev super söta!
    Mazzy; vad gjorde du till din mamma? *nyfiken* Ha det fint alla i tråden!

• Brollie

Va roligt med tillgång till atelje, här är hela lägeheten mitt pysselrum, hehe! På gott och ont...  Vad är det för atelje?
    Har fått två beställningar idag på en Ida-mössa och en Hassan-mössa!

• Brollie

Tack tack för grattiset, det är en vän som ska ha en Idamössa och en Hassanmössa till sina tvillingar! Sen har sötis också beställt, ska bli roligt om jag får en body i vuxenstorlek tillbaka, haha! Nä, men nånting med westie trycket vill jag nog ha...

Kan säkert fixa en brun väska som är lite större till dig F, vilken modell, nätkasse eller?
    Att hålla sig till årets siffror tycker jag verkar bra, då är det ett tema och kunden känner ett sug att köpa en ny varje säsong! Signalflagga är också bra och charmigt tycker jag.
    Lyllos dig Cecilia som kan fixa så hos svärmor!
    Jag har fortfarande skitsvårt att beställa mig för mitt namn på biznizen, ska prata med min kompis idag o försöka bestämma mig i helgen, måste ju beställa visitkort o få igång min blogg! Kompisen o jag ska till Ikea idag, ska försöka att inte handla för mycket... ha en skön helg alla i tråden!

• Brollie

Aha, då tror jag att jag fattar... kanske en 5 framför eller bakom? 507 eller 075, så ser man inte att det är ett årtal? Eller tryck GG 079 (eller vad ni nu har för bokstäver i Fiskebäckskil) men kolla vilken båt som har siffrorna o om det är ok? *bara tänker högt o bollar ideer*
    Du menar den vita med stolpar? Jag ska skriva in nåt nummer på väskorna så det blir lättare att hålla i sär dem, skriver en 1 på den som jag tror du menar!
    Hej Exiteme, och vad bra att du tipsade om sysidan för den hade jag ingen aning om! Nu ska jag spana in din press...

• Brollie
    Väska 1, beställningHär är väskan till Sötis i tråden! *hoppas jag gör rätt nu, första gången som jag lägger ut bild i en tråd* Ja, dettta med pris.... 200 kr? Är det dyrt? Tror vi får inboxa sånt, man får inte prata sånt i trådarna va? Försäljning är förbjudet att prata om i trådar?
Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1