Inlägg från: muldebaer |Visa alla inlägg
  • muldebaer

Design & Kreativitets Tråden 1

Hallå i tråden - här kommer en till kreativ kvinna. Jag syr mest barnkläder och hänger ut i sytråden här på FL, men alla ställen där man kan få inspiration är bra.
    Eftersom jag syr mest är det kul att se lite annat. Sticka och virka önskar jag att jag kunde, men det är väl aldrig försent att lära sig Likaså blir jag så sugen att testa tygtryck - vad krävs för att komma igång?? Räcker det med textilfärg och schabloner till att börja med??
    Ni kan se lite av vad jag sytt här: www.kajsakavat07.blogspot.com

• muldebaer

Tack tack, jag har också spanat in många fina saker här på sidan

• muldebaer

Jag tänkte försöka mig på lite tygtryck - vad behöver man? Jag har några textilfärger från Panduro, men vad gör man schablon av lättast?? Nåt självhäftande plast eller??

Glad påsk!

• muldebaer

Tack Brollie, jag ska se om jag kan hinna med lite 'egentid' i syrummet i påskdagarna

• muldebaer
    Lugnistormen skrev 2008-04-14 18:48:10 följande:
    Jag har sett att många skaffat bloggar det verkar roligt. Man kanske skulle skaffa en, men jag vet inte hur det funkar.
    Jag var också 'nervös' innan - men föll för grupptrycket Jag har endast provat blogger, men tycker det är superenkelt. Jag har tom 2 bloggar - en syblog och en privat för släkten med bilder av barnen.
  • muldebaer
    Lugnistormen skrev 2008-04-14 20:23:19 följande:
    Vad krävs för att man ska få stara en blogg osv? Jag e heldum på det här med blogga, har inte vågat mig på det som sagt.
    www.blogger.com följer du bara tre steg så har du din egen blogg. Man kan alltid ändra färger och layout senare, bara testa för att komma igång. Jag har en hotmailadress och det var det enda kravet när jag startade min.
  • muldebaer
    Lugnistormen skrev 2008-04-15 12:37:09 följande:
    Jag är lite nyfen på vad ni alla kreativa människor arbetar med? Använder ni er av er kreativitet i yrket också?
    Ja absolut - jag är förskolelärare Inte för att jag får sytt något speciellt, men kreativiteten i övrigt sprudlar på jobbet
  • muldebaer
    Lugnistormen skrev 2008-04-16 21:08:01 följande:
    Är det många som är inne på era bloggar och ger komentarer o så?
    Ja det händer - jag tycker det är jättekul att få kommentarer, en slags feedback på det man gör.
    Får man se din blogg??
Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1