• sötis

Design & Kreativitets Tråden 1

hej.
    detta är det ida som skriver, därför blir det bara små bokstäver...
    jo, färgen försvann på mina första saker också, så färgen behöver fixeras för att hålla. jag har strukit i 5 minuter och sedan tvättat i 30 grader utan tvättmedel, sedan håller de för 40 grader med tvättmedel. lite pyssel men det är ju trist om trycken försvinner när man lagt ner massa tid och jobb på att få till dem.
    fin väska E!!!! Håller på med min westieväska, lägger ut bilder på hiskon.blogspot.com när den är klar!

• sötis

Hej!
    Vilken underbar tårta!!! Är det marsipan? Tummen är ju en riktig favorit! Vad duktig du är!!!

Jag har varit lite förhindrad att pyssla i helgen eftersom vi har haft släktkalas - min pappa fyllde 65 och en massa folk var här - jätteskoj men intensivt! När jag fick en pyssellucka var jag så ivrig att jag körde av tvillingnålen - den enda jag hade. Morr! Men nu är det åtgärdat och igår kunde jag sy och trycka tröjor igen.
    Nu finns nya filurer, grodor och nyckelpigor (kommer på bild ikväll) om ni vill kika.
    hiskon.blogspot.com
    hoppas ni får en bra måndag!

• sötis

Hej!!!
    Brollie vilken fin mössa!!!! Den ser jag fram emot supermycket, du får säga pris!

Jag har nu sytt en westieväska, som kanske Brollie vill ha i utbyte mot den virkade?! Du får fundera. Ska försöka få med den i detta inlägget! HUR GÖR MAN???

Vad kul Fe73 med garderoberna, ska bli jättekul att se! Jag tror det blir jättetufft med en möstrad scarf, den kan ju vara som dreggellapp typ.

Kram på er alla.

• sötis

Ja nu funkade det! Men jag blev tvungen att bli plusmedlem! Ska fixa min pres ngn dag när jag har bättre ork!
    Vill du ha en precis likadan? Färgmässigt? Brunt linnetyg med vitt foder med svagt vitt blommönster och vitt kantband?

westieväska

• sötis

Hej hej!
    Ett bra tips; ta med färdigpysslade saker när ni hälsar på jobb, kalas med folk etc.
    Jag fick 2 betsällningar av tanterna på jobbet och passade på att ta med mig hela hiskonkollektionen vilket ledde till två till tröjköp, 1 (ev 2) väskbeställningar samt 1 byxbeställning. Blev helt till mig!!! Dock ska sägas att jag lunchade på myrins och handlade upp hela vinsten... men men då går det ju +- 0 och dessutom fick jag ännu mer material att sy och pyssla med!

Cecilia84 du får återkomma om väskförbudet upphävs, 200 kostar den.

F vilken tuff body!!! är det svällfärg? Jag ska nog testa det ngn dag!

• sötis

F vilka tuffa garderober!!! Helt klart en idé jag ska knycka!!!
    Kram på er!

• sötis

Hej!
    Jag tyckte tröjan blev fin iallafall - jag ska också prova svällfärgen, det är rätt gulligt på barnkläder!
    Gulligt märke du har fe, jodå den lilla fen syns allt. Hiskon är min syrras uttryck för glasögon när hon var liten. Jag visste inte vad jag skulle hitta på men jag tyckte det kunde passa till barnkläder.

Kul att höra om bodysen!
    Kram

• sötis

Hej!
    Åh min fina mössa!!!
    Jag håller på att sy westieväskan, vi får ta en dejt sen och utbyta fina saker!
    Har varit hos pysseltanten - en jättego kvinna som har en affär härute hos mig - och hon erbjöd mig en hylla i sin affär att ha mina barnkläder på! Supersnällt och kul, jag känner mig mycket glad! Så nu måste jag börja producera!!! Ska hänga dit bodysar och byxor i alla strl mellan 56 och 98 iallafall och några väskor.

Fe- är det så det funkar i affären du hade dina saker i också?

Tre tårtor!!! Är det beställningar? Jag är också impad!!!

Cecilia - jag var på ikea i torsdags och handlade massa tyg, bra kvalite och billigt! och massa fina mönster på.

Hoppas ni har en bra helg!!!

• sötis

Hej!
    Fe jag tänkte på den affären i stan där du sålde saker - den designaffären nere vid kanalen.

Nu E är uff-uff väskan klar, till allas förtjusning..uff-uffväska till Brollie
    . Nu ska vi bara få till en överlämningsdejt också.

• sötis

Kajsakavat, vad fina saker du syr!!!

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1