• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Trolle tröja stl 80.jpgTrolle Tshirt  som jag är mycket nöjd med tom...tänk så mycket man gör som man inte blir nöjd med :))
  • Fe73
    Killescarf grön.jpgEn killescarf...skall modifieras med lite stygn men visar tryck som inte heller blev perfekt..fina färger dock :))

Har ni färg kvar därhemma? Jag är lite trött på de färger jag har..tyckte att blanda färg var jättekul så jag vill nog köpa på mig lite...E o U vill Ni dela? Jag har ju företag, så jag kan köpa från där Tina sa.

GLAD PÅSK åker iväg ett par dagar..

Välkommen LILARINA..hoppas du hänger kvar i tråden.
  • Fe73

Hej Hopp i Påsketider,

Har redan varit ute och handlat i det underbara men OJ så kalla vädret vi har här i Götet.

E/Brollie: Kul att Du gillar Trolle.

Muldebaer: Jag kör mina tryck igenom en ram som jag tillverkat...man använder ett dyrt 360kr/m tyg som köps i konstnärsbutiker för tryck.
    Jag gör som Brollie redan sagt men det är ett himla meck med all tvättning av ram,rakel o schabloner eftersom man inte gör så många tryck på en gång.

Iilarina: Pyssel varje torsdag...du får tipsa oss småbarnsföräldrar på vad Ni gör där hemma så vi kanske kan införa pysseldag för våra små i framtiden.

Tingeling

• Fe73
    Lindisen: Tyvärr det kan jag inte hjälpa dig med men häng gärna kvar på tråden med din kreativitet...kanske nån annan här kan hjälpa dig.

Lycka till!
  • Fe73
    Fe vårscarf kille.jpgNu har jag gjort första prototyp för scarfar till de små...kanske passar lilla hunden också E/Brollie :))
  • Fe73

Jisses det vad mycket bloggar. Jag frågade precis min sambo..hur startar man egentligen en blogg...själv har jag en hemsida (ej uppdaterad för tillfället) www.feconcept.se

Iallafall dem skall man kolla in när man har tid ;)

• Fe73

Sötis: Jag har jobbat med profilbranschen i mina dagar och har köpt in från olika design o profilföretag men satt min egen prägel på...tex hoods o kepsar.

Sjalarna är mina färgkombinationer men modell fanns i Indien så dem har jag importerat, vilket är lite för stort för mig att göra just nu, då får det allt rulla på lite mer i företaget...inte lätt att arbeta med Indien o Kina för dem gör FEL hela tiden :)) Man måste åka dit och jobba men trots det blir det allt fel iallafall är min erfarenhet och råd att åka dit har jag inte heller just nu.

Stjärnponcho är ju helt min design från början till slut och den stickas på en fabrik i Sverige eller stickades eftersom dem lagt ner...synd att allt hamnar utomlands :)

Tjing

• Fe73

Om jag skall ha affären ja...funderar varje dag faktiskt men kanske jag ändå skall ha det några kvällar i veckan eller nåt och isåfall vill jag gärna ta in Era designs på kommesion om Ni vill sälja hos mig.

• Fe73

Jag tycker att det är hemskt när dem som säljer tar 50% eller mer av nån som är så liten och inte knappt tjänar nåt så jag tar 30% utan hyra och andra kostnader.

EmmyH: Välkommen i gänget...skall genast kolla in din sida.

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1